• Anonym (Suck)

Dåligt mönster Ikeas "maskros-lampa"??

Köpte nyligen ikeas "maskros-lampa" den största av dom. Men vi får bara mönster i taket inte på väggarna, vi har testat tre olika lampor med olika watt, både "vanliga" glödlampor & lågenergi men det blir ingen skillnad . Någon som varit med om samma sak? Vilken lampa ska man ha i?

• Svar på tråden Dåligt mönster Ikeas "maskros-lampa"??
  • Anonym (Suck)

Knuffar upp & hoppas på svar

• annika11

Hej vi upplevde också det med våran lampa, det blev dock bättre när vi målade om ifrån oranget till vitt. Vi hade den watt på lampan som det står på förpackningen kom inte ihåg vilken. Då vi inte använder lampan just nu.

• Anonym (Suck)
    annika11 skrev 2013-10-27 20:43:01 följande:
    Hej vi upplevde också det med våran lampa, det blev dock bättre när vi målade om ifrån oranget till vitt. Vi hade den watt på lampan som det står på förpackningen kom inte ihåg vilken. Då vi inte använder lampan just nu.

Bihar en vit tapet med lite mönster i (svarta & silvriga blad) men det blir inte en endaste skugga på tapeten, bara lite i taket
  • Anonym (?)

Hur stort är rummet? En kompis hade en sån lampa och hennes vardagsrum var bara 8-10 kvadrat och då var mönstret i taket och på väggarna.  

• Anonym (Suck)
    Anonym (?) skrev 2013-10-27 20:56:35 följande:
    Hur stort är rummet? En kompis hade en sån lampa och hennes vardagsrum var bara 8-10 kvadrat och då var mönstret i taket och på väggarna.  

Rummet är som ett L & ytan där själva lampan är, är ca 4m brett & 5 m långt. Min syster har en likadan lampa i ett rum ungefär lika stort hon har mönster på väggar & tak....
  • straw2008

VILL man ha sånt mönster ?? Lovar ikea på något sätt att det ska bli mönster i rummet ??

I kinamockaskogen.....
  • Anonym (Suck)

Inte en enda skugga på väggarna bra i taket

• Anonym (Suck)
    viseversa skrev 2013-10-27 21:08:06 följande:
    Vi har en vanlig glödlampa i vår och har massa mönster.

Vet du vilken watt det är i? 60 w är det starkaste vi har testat, bilden hamnade på snedden mönstret är i taket inte på en vägg
  • Heranell

Är vitsen med lampan mönstret? Jag har en själv men har aldrig tänkt på det. Däremot har jag en klar lampa, alltså inte med vitt glas utan ofärgat. Det ger ett annat ljus tycker jag.

• Anonym (Suck)
    Heranell skrev 2013-10-27 21:12:46 följande:
    Är vitsen med lampan mönstret? Jag har en själv men har aldrig tänkt på det. Däremot har jag en klar lampa, alltså inte med vitt glas utan ofärgat. Det ger ett annat ljus tycker jag.

Ja det är väl det som är grejen att det ska bli ett fint mönster? Vi har iof inte testat med en lampa i klarglas (har ingen sådan) får se om vi kan hotta i någon affär då...
Svar på tråden Dåligt mönster Ikeas "maskros-lampa"??