• Äldre 27 Oct 21:44
    1674 visningar
    9 svar
    9
    1674

    Ngn som ökat till trippeldos pergo trots äl vid dubbel?

    Hur gick det? Precis inskriva på ivfkliniken. Doktorn vill att jag testar med trippeldos pergotime först. Första barnet blev till med enkelkur, andra barnet med en dubbelkur. Nu med trean vill det sig inte. Fick äl på 1.a dubbelkuren men ingen äl på 2:a och 3:dje dubbelkuren. Gick då till en ivf klinik eftersom gyn tyckte att vi skulle nöja oss med två barn, o i annat fall skulle vi vända oss till en ivf vilket vi nu har gjort. Han läkaren vid ivf kliniken skrev ut pergotime trippel för 6 mån. Bli jag inte gravid under den tiden rekomenderar han ivf. Känns dock väldigt mäktigt att behöva göra ivf för att få ett tredje barn.

  • Svar på tråden Ngn som ökat till trippeldos pergo trots äl vid dubbel?
  • Äldre 28 Oct 09:46
    #1

    Ingen?

  • Äldre 28 Oct 18:35
    #2

    Ingen all? :(

  • Äldre 22 Nov 11:12
    #3

    Lite sent svar men jag skriver ändå. Jag kommer att öka från dubbeldos till trippeldos vid nästa omgång pergotime. Jag fick ÄL vid dubbel, men inte varje gång, så nu provar vi med en trippelkur.

    Hur har det gått för dig? 

  • Äldre 22 Nov 21:47
    #4

    Heej! Gör inget! Är bara glad att det finns fler som jag. Äl med dubbelkurnjag med fast inte varje kur. Avslutade en trippelkur igår, första. Hade synstörningar fram till igår. Blev riktigt rädd. Hoppas det funkar nu så att jag aldrig mer behöver ta dem igen. Vi har redan två barn, första blev till på en enkel kur, andra på en dubbel, jaha nu kanske tredje blir på en trippelkur :) Är rädd för att läkaren ska säga stop med pergo till mig pga av synstörningarna, då blir det ingen trea :(

  • Äldre 24 Nov 09:03
    #5

    Vad spännande, jag ska alldeles strax påbörja min kur, är på cd2 idag.

    Vad innebar synstörningarna, såg du dubbelt?

    Jag är också rädd att gyn kommer sätta stopp efter den här trippelkuren, men jag hoppas att vi får några fler chanser. Vi har lyckats bli gravida med pergo tidigare, så omöjligt är det inte. 

  • Äldre 24 Nov 10:40
    #6

    Märkliga synstörningr som att det blev ngn fördröjning när jag tittade på ngt som rörde sig, typ ngn ultrarappid grej. Svårt stt förllara. Jag är på dag 13 inv äl. Inga känningar än så länge. Brukar börja få ont ngt dagar innan :( kanske inte blir ngn äl denna gången heller :( ska kolla me vul inorgon för att se om där finns ngra ägg. Brukar ju ha äl mellan dag 16-18

  • Äldre 24 Nov 21:23
    #7

    Hoppas att det visar något! Det känns som att en trippel borde sätta fart på ÄL om man har fått halvbra resultat med dubbel, det kan ju inte bli sämre iaf. 

  • Äldre 25 Nov 20:33
    #8

    Hej, ingen äl på g här, gyn upptäckte istället en cysta på 40mm. :((( så nu börjar jag med provera och hoppas På att cystan ska försvinna av sig själv. Ingen pergotime för mig mer heller, pga av cystan och synstörningarna. Antingen så lägger vi ner el går över till sprutor :(

  • Äldre 25 Nov 20:48
    #9

    Vad tråkigt att höra. Min gyn verkar vilja gå direkt till ivf om inte pergo fungerar.

Svar på tråden Ngn som ökat till trippeldos pergo trots äl vid dubbel?