• Anonym (Ont)

5.e dagen med värk och svullet tandkött vid visdomstand, Stå ut? Kontakta tandvård?

Ja - Löjlig fråga egentligen men jag måste fråga.. Kanske finns det någon här inne som är kunnig på hur detta kan sluta.

Sen i Torsdags (5 dagar sedan) har jag haft otroligt ont, värk, pulserande smärta längst bak i munnen på ena sidan vid en visdomstand.
    Trodde först att de hade med någon förkylning i kroppen att göra..

Det var jättehemskt torsd, fredag, lördag - Då tog jag Ipren/Alvedon flera ggr / dag.

Söndag - Liiiiiite bättre men lika svullen och fortf ont o svårt att gapa...

Idag lika som igår.. Svullen o ont o svårt att koncentrera mig för att de gör ju Ont i munnen!!

MEN! KOMMER DETTA ATT GE MED SIG?
    Eller är de lika bra att ringa och be om en akut tid? Måste jag få pencillin?
    Eller KAN ja fortsätta i samma spår "De kanske blir bättre imorgon..."

Kostar så mkt att få hjälp, därav har jag tänkt att .. nej jag ska stå ut!

• Svar på tråden 5.e dagen med värk och svullet tandkött vid visdomstand, Stå ut? Kontakta tandvård?
  • Anonym (Ont)

Ingen som kan ge råd?

• phillipha

Ring! har du fått en infektion så måste du få hjälp snart innan du drar ner den i käkbenet eller i halsen..Fattar inte att du orkat stå ut såhär länge :O

• phillipha

Å visst kostar det MEN.du har bara en.uppsättning tänder och ju mer.tandläkaren.måste göra pga av infektion desto mer kostar det för att inte prata om att fixa nya tänder!!!

Svar på tråden 5.e dagen med värk och svullet tandkött vid visdomstand, Stå ut? Kontakta tandvård?