Gått upp MASSOR i vikt, ångest.
Jag är gravid i v 30 och har gått upp otroligt mycket i vikt, det finns en anledning till det och det är pga mediciner som jag måste äta under graviditeten.
Mina läkare hade förberett mig på att min viktuppgång kunde bli större än normalt pga medicinerna men jag var inte alls förberedd på detta.
I vanliga fall väger jag runt 73 kilo och är 176 cm lång men nu är jag snart uppe i 90 kilo och min ångest är total.
Jag kan inte sova , vill inte gå utanför dörren då det känns som att alla stirrar på min nyfunna dubbelhaka, maten har blivit ett ångestmoment och jag vill nästan inte äta då jag är så äcklad av mig själv.
Varenda gång jag tittar i en spegel börjar jag gråta och jag vill absolut inte vara nära min man då jag känner mig som ett monster.
Mycket av vikten kommer tydligen försvinna av sig själv när jag har fött barnet och jag kan börja på andra mediciner men just nu har jag svårt att glädjas åt något över huvud taget.
Finns det någon som varit i samma sits? Hur hanterade ni det utan att gå ner er totalt och bli deppiga?