• Anonym (Kaffedraken)

    Varför mörka flytningar 6 dagar innan gravtest?

    Hej alla glada. Finns det någon som kan ge mig lite hopp? Vi har gjort ivf behandling den 3 oktober. Jag fick ta menoupur och två olika andra injektioner. Allt gick som det skulle och de plockade 9 ägg. Av de 9 äggen bara två klarade sig och de fick jag tillbaks. Den 18/10/2013. Nu bara 6 dagar innan testdagen så upptäckte jag mörka flytningar både när jag torkar mig med toa papper och också när jag stoppa progesteron in i slida. Är det någon som kan förklarar varför det händer? Är det kört för mim del? Är så ledsen, arg och besviken på mig själv. Tacksam om. Någon vill svara mig...

  • Svar på tråden Varför mörka flytningar 6 dagar innan gravtest?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Det behöver inte vara kört för det. Man kan blöda fast det är graviditet. Jag har gjort det flera ggr och vet många andra också. Men det kan ju vara mensen. Varför är du besviken på dig själv? Är de befruktade äggens förmåga som avgör, inte din kropp. Den och du har gjort vad ni kunnat! Hoppas du är gravid ändå. Annars önskar jag dig lycka till med andra ivf-försöket!!! Kramar.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej det vackrast. Jag är besviken på mig själv för att jag inte kan bli gravid och jag är 41 år så min ålder bekräftar det. Jag tycker inte bara synd om mig, men även mim man. Han vill så gärna att jag skulle bli gravid. Önskar bara att vi skulle lyckas en enda gången.

  • Anonym (Kaffedraken)
    fafasad123 skrev 2013-10-28 12:37:29 följande:
    Hej det vackrast. Jag är besviken på mig själv för att jag inte kan bli gravid och jag är 41 år så min ålder bekräftar det. Jag tycker inte bara synd om mig, men även mim man. Han vill så gärna att jag skulle bli gravid. Önskar bara att vi skulle lyckas en enda gången.

    Jobbigt. Det är ju svårare efter 40 men det vet ni. Men det kan såklart funka! Vad har kliniken gett er för chanser med ivf med dina ägg? Annars finns donerade ägg också.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej det vackrast. Läkare sa att. Det var ingen fel på mina ägg. Läkaren sa även att vi hade bara 20% att lyckas då pga mim ålder. Jag fick tillbaks två fina enbryot, läkare. Rekommenderade bara att jag inte skulle testa innan det bestämda dagen vilken det är den 2/ 11. Men jag känner bara mig förtvivlad och besviken på mim egen kropp som inte fungerar så som den borde. Vi gick på Sofia hemmet.

  • Anonym (Kaffedraken)
    fafasad123 skrev 2013-10-28 21:08:47 följande:
    Hej det vackrast. Läkare sa att. Det var ingen fel på mina ägg. Läkaren sa även att vi hade bara 20% att lyckas då pga mim ålder. Jag fick tillbaks två fina enbryot, läkare. Rekommenderade bara att jag inte skulle testa innan det bestämda dagen vilken det är den 2/ 11. Men jag känner bara mig förtvivlad och besviken på mim egen kropp som inte fungerar så som den borde. Vi gick på Sofia hemmet.

    20% chans är vad många "normalfertila" par har per ägglossning. Och då kan det ta ett år att få till en graviditet. Så det kan alltså ta 10-12 ivf.er för er innan ni får plus. Eller så får ni det på nästa försök. Det är en slump. Att dr rek att inte testa före utsatt dag är väl dels för att det kan vara för tidigt att få pos men också för att du kan få svagt pos tidigare men sen få tidigt missfall. Jag tycker att man själv får välja när man vill testa. Bara man är medveten om både att det kan vara för tidigt att få pos trots graviditet och att man kan få pos tidigt men sen mf innan utsatt testdag. Din kropp fungerar nog som den ska! Det är däremot äggen (och ev spermierna) som vid 41 års ålder inte har så bra kvalite de flesta vilket gör att de mer sällan kan ge upphov till en graviditet och oftare ger mf. Med donerade yngre ägg eller embryon (utomlands) är chanserna större/bättre. Men ni kan lyckas med dina ägg också. Det gäller bara att ha tur då! Kramar.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej det vackrast. Jag tjuvtestade igår och det va negativ. Idag när jag gick på toa och torkade mig då kommer typ färsk blod, men bara när jag torka mig. Jag tror att mim mens kommer när som helst. Känner mig så ledsen. Tack förresten för att du tog dig tid och svarade....

Svar på tråden Varför mörka flytningar 6 dagar innan gravtest?