• Zora

    Bilbarnstol till Audi A3

    Börjar bli dags att köpa en bilbarnstol nu och jag behöver lite hjälp.

    Har en Audi A3 av äldre årsmodell (-99) och vi har tänkt att ha stolen i baksätet bakom passagerarsätet. Vi har nu babyskyddet Brio Primo och även om det är litet så tycker jag att det tar mycket plats...

    Kravet är att det ska vara en plus-godkänd stol upp till 25 kg som är bekväm för barnet under en längre tid.

    Någon som kan rekommendera en stol till oss som fungerar i A3:an? Vill gärna se bilder på monterade stolar i en A3:a (om någon har) så man kan se hur mycket plats dom egentligen tar.

  • Svar på tråden Bilbarnstol till Audi A3
  • Sisisisi

    Jag skulle testa Britax maxway och axkid minikid. De är rymliga men kan ta liten plats.


    Keep your child rear facing for as long as possible!

  • Zora

    Tack för svaret! Har du någon av dem själv i en liten bil? Ska rea och titta på dem på någon affär. Man kanske kan få prova i bilen så man ser att det fungerar.

  • Barnstol

    Hej! Hur gick det med stolen i A3an? Hittade du någon du kan rekommendera? Jag har nu samma funderingar... :)

  • Zora

    Det blev en Britax MaxWay. Hade den i baksätet men det gick då i princip inte att sitta på passagerarsidan fram. Inte hållbart i längden så det blev till att köpa en större bil :)

Svar på tråden Bilbarnstol till Audi A3