• Simjoh80

Årstavikens BB Hotell

Är det någon som har fött på SÖS och som därefter fick "bo" på Årstavikens BB Hotell? Är så nyfiken på hur det fungerar där? Får man den hjälpen man behöver av sköterskor, eller är man helt lämnad åt sitt "öde"?

Vi ska få vårt första barn den 4:e november och tänkte föda på SÖS så sannolikheten att vi hamnar på Årstavikens BB Hotell är ju ganska stor.

• Svar på tråden Årstavikens BB Hotell
  • frunypon

Jag hoppas också hamna där. Har bf på lördag.
    Vad jag har förstått så finns det barnmorskor i tjänst dygnet runt på plats som man ringer efter precis som vilken avdelning som helst.
    Vi kanske ses?

• Simjoh80

Läste lite på SÖS hemsida och tydligen så kan man ringa efter sköterskor när man behöver hjälp och man får träffa en barnläkare innan man får åka hem.

Tänkte mest på praktiska saker, typ måste man ta med barnvagn att lägga barnet i när man ska ner till restaurangen för att äta eller finns det små "plastkorgar" som de har på avd 73 på SÖS....

Va skoj! Då ses vi kanske!

• frunypon

Jag tar för givet att de har allt sådant där som behövs. Som på patienthotellet på Danderyd.

• Tessos

Min syster fick sitt första barn 26/9 och hon bodde med bebis och sambo på Årstaviken. Jättefint var det där och de var så nöjda att de inte ville åka hem. Det finns en likadan säng till bebisen där som man har BB.

• Simjoh80
    Tessos skrev 2013-10-28 20:26:09 följande:

Min syster fick sitt första barn 26/9 och hon bodde med bebis och sambo på Årstaviken. Jättefint var det där och de var så nöjda att de inte ville åka hem. Det finns en likadan säng till bebisen där som man har BB.

tack för informationen ????
  • Simjoh80

Skumt. Skulle inte va en massa frågetecken. Gjorde ju en glad gubbe på telefonen... Sorry

• frunypon

Bra då vet vi! Jag hoppas att vi hamnar där, främst för matens skull.

• Tessos

Det var så lite så Men min syster och hennes sambo var inte så förtjusta i maten. Hoppas att den är bättre när ni föder Lycka till

Svar på tråden Årstavikens BB Hotell