ingen mens sen ÄL positiv?
Hej.
Jag slutade med mina Cerazette ca 19/sep 2013.
Jag brukar ALLTID få min mens några dagar senare då jag ibland har glömt att ta mina piller.
Men nu har jag inte haft den på över 1 månad och jag visar svagt positivt på ÄL nu 2 dagar i rad, idag starkare än igår.
Jag blir tokig av allt läsande och undran om jag är gravid eller inte då jag har läst att ÄL tester kan visa pos vid graviditet också... Men jag tog ett grav test idag som visade negativt?
Är det så att min mens för första gången uteblivit en hel månad och att den kommer om ca 2 veckor, om jag nu inte blir gravid eller kan jag redan nu vara gravid?
Ska jag gå till BVC och kolla eller ska jag vänta 2 veckor till?
Jag och min sambo vill så gärna ha en liten nu, men samtidigt så ska man ju inte ha bråttom men hela det här vänta och inte veta.
Kan ju tillägga att jag har haft fruktansvärda hormonsvängar och illamående och yrsel och för 3 dagar sedan hade jag jätte ömma bröst. Min sambo undrar lite vad det är med mig och det gör jag med. Kan bli arg för att någon "råkar" gå på mig på stan... Inte likt mig.
Är jag en av de få som inte visar positivt på grav tester förän jätte sent i graviditeten?
Eller är jag bara nojig och bör lugna ner mig lite?