Support endometrios, telefon - träffar
TILL ER KVINNOR MED ENDOMETRIOS Har du ingen som förstår dig? Känner du att du bara vill gråta när ingen hör? Har du svårt att visa vad du egentligen känner för att det ändå inte är någon som förstår? Känner du att din samtalskontakt lyssnar bra men inte förstår alls så bra som du önskar? Är det jobbigt ibland mitt i nätterna när alla sover? Har du svår smärta som ingen lyssnar till? Är det jobbigt att behöva vänta till nästa tid hos din samtalskontakt? Behöver du prata NU och inte behöva vänta? Önskar du att du kunde vända dig till någon, som själv är drabbad/varit drabbad av endometrios? Vill du kunna prata med en helt vanlig person? Vill du kunna vara dig själv utan att någon ska behöva känna igen dig på stan? Vill du prata öppet med en drabbad, som finns där som stöd för dig? Vill du prata med någon som förstår? Är du intresserad av en träff 1-2 gånger /år där helt vanliga kvinnor (med endometrios) träffas, fikar och pratar om sig själva, varandra och vardagen? Jag vet att endometriosföreningen har träffar osv, men där är det mer "HÄR är träffen och här pratar vi om detta"... Dessa träffar skulle gå ut mer på att samtliga kommer överrens om en träff-plats och där det främst handlar om att ha trevligt, ta det lugnt utan stress, prata med oberoende kvinnor och kanske skaffa sig nya vänner? Känner du ibland att du vill kunna ringa någon förstående... och att det numret har öppet 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året? Behöver du en samtalskontakt över telefon (mellan dina tider hos en psykolog eller liknande) som går att nå även fast klockan är 03.56 på natten? Känner du att du inte längre orkar med livet, sjukvården, osv men inte vill ringa en proffessionell psykolog. Vill du istället kunna ringa ett nummer (anonymt eller ej, väljer du själv) och prata med någon som kan hjälpa dig genom att prata, ibland hjälper ju det (självklart så ska du ju åka in akut om du funderar på att ta ditt liv!!) Jag är själv drabbad av endometrios och känner att dessa alternativ hade varit till stor hjälp för mig Jag är 21 år och har, pga oförstående människor i min närhet, dåliga läkare och allmänt dåligt bemötande känt att livslusten varit nere på noll... men pga mina djur och det lilla liv jag hade så ville jag inte ringa mak (akut psyk) med rädsla för att behöva läggas in... Jag hade hellre viljat prata med en människa som varit i samma situation som den jag befann mig i. Jag vill kunna erbjuda denna tjänst till alla kvinnor, men jag vill kolla av behovet först! Jag har själv endometrios så jag vet vad jag pratar om... snälla, hjälp mig genom att rösta.. och rösta ÄRLIGT! Om ni tycker att detta är en helt fantastisk idé eller en skitkass idé så vill jag veta det! Skriv gärna en kommentar på vad just du tycker och även om du har något mer förslag på vad du/andra med endometrios kam tänkas behöva... och jag vill höra just DIN åsikt, för OM jag ska kunna hjälpa dig så vill jag veta vad just du tycker behövs! Ps. Jag är ingen utbildad läkare, sköterska eller liknande. Jag är en helt vanlig tjej med endometrios som vill dra nytta av min erfarenhet och kunskap från endometrios och erbjuda hjälp till andra! Självklart så kommer samtliga kvinnor som du pratar med via denna telefon ha tystnadsplikt! Ps. Detta är en intressekoll, än finns inget nummer!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-29 02:05
Ber om ursäkt för ihopskriven text. Vet ej hur man gör för att kunna dela upp den i stycken.
Gör det när jag skriver, men såfort jag trycker på "posta tråden" så trycks allt ihop till en enda smet, ber
Så hemskt mycket om ursäkt och hoppas att ni orkar läsa ändå!
Ps, någon som vet hur man gör? :)