Tål inte stenfrukter! Någon annan?
Hej du/ni som tittar in och som också är allergisk mot stenfrukter! Kan du/ni äta frukterna om de är kokade eller varit i ugnen, typ äppelkaka, äppelmos etc.
Hej du/ni som tittar in och som också är allergisk mot stenfrukter! Kan du/ni äta frukterna om de är kokade eller varit i ugnen, typ äppelkaka, äppelmos etc.
Hej! Jag är allergisk också. Kan äta äpple som blivit tillagat typ äppeljuice, äppelpaj, men däremot är jag känslig för typ mango, persika etc även ifall den är tillagad.
Jag är allergisk mot stenfrukter. Oftast även om de är tillagade. Jag har hört (vet inte om det är sant) att om man kan äta äppelpaj, men inte färska äpplen, så kan man köra äpplet i micron i typ 10sekunder, det behövs alltså inga minuter, så kan man (förhoppningsvis) äta det sen. Man kan ju alltid testa. Att skala äpplen hjälper tydligen också.
När jag var liten så var den enda vaianten av äpple jag kunde äta fryst äppelmos. Sia's persikoglass kunde jag åta också, men jag udrar hur mycket persikor den innehöll.... Jag vågar mig inte påandra stenfrukter alls, håller mig till apelsinerna och såcitrusarna (som jag också är känslig för)