• Anonym (undraren)

Hur känns det att föda?

jag har just blivit gravid och är väldigt lycklig. Det är bara en sak jag oroar mig för och undrar över; hur känns det då man föder? Hur känns värkarna, är dom som mensvärk, som hugg eller HUR känns dom och VAR känns dom? Då man ska krysta, känns det då likadant som att bajsa på toan? Och om det gör så ont då man får värkar, hur klarar man av att krysta då, gör det inte ÄNNU ondare då?? Får man lätt kramt t.ex. i ändtarmen då man ska krysta ut barnet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-29 16:55
    *kramp i ändtarmen skall det stå

• Svar på tråden Hur känns det att föda?
  • Anonym (E)
    Anonym (undraren) skrev 2013-10-29 16:55:10 följande:
    jag har just blivit gravid och är väldigt lycklig. Det är bara en sak jag oroar mig för och undrar över; hur känns det då man föder? Hur känns värkarna, är dom som mensvärk, som hugg eller HUR känns dom och VAR känns dom? Då man ska krysta, känns det då likadant som att bajsa på toan? Och om det gör så ont då man får värkar, hur klarar man av att krysta då, gör det inte ÄNNU ondare då?? Får man lätt kramt t.ex. i ändtarmen då man ska krysta ut barnet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-29 16:55
    *kramp i ändtarmen skall det stå
    Nä, äh. ! Ut kommer de oroa dig inte ! :) 

Det kommer gå bra, och väl ute har man liksom glömt det så du kan nog inte få nån beskrivning så sett. Man styrs av hormoner och adrenalin som ett djur. Sen glömmer man det. 
  • maddehellkvist

Det är olika för alla .. Mina förlossningar har varit bra men tuffa . En värk för mig kändes i hela magen och i ryggen . Vad för smärta och exakt hur den känns är olika tror jag men bär det väl är dax så vet man . Det gör ont men smärtan är jy förberedelsen till de mest fantastiska i livet . Jag tycker att en förlossning är häftig för kvinnans kropp är otroligt stark .

Sen när värkarna är igång har man inte tid att vara orolig utan man är fullt koncentrerad .

Krystvärkar för mig kändes som att nått vill ut och man vill bara trycka på . Det känns som man blir bajsnödig men på en annan nivå ????

Jag personligen tycker att det var den mest fantastiska upplevelse ... Och efter all smärta så kommer det ett barn som du kommer älska oändligt ????

Jag väntar oxå barn nu till maj / juni 2014 .

Grattis till din graviditet ????????????

• Anonym (undraren)

tack för gratulationerna! :) Grattis själv också!

Vilken lättnad att höra såna svar, att det inte är SÅÅ hemst då man sedan ligger där på BB... ändå är jag orolig för att spricka om man gör på fel sätt osv... men det känns bättre nu :)  

• Myling

För mig kändes värkarna som mensvärk i en vågrörelse, först svag, sen stark, sen avklingande och sen ingenting. Om och om igen med 2-10 min intervall.

Krystvärkarna kändes som kroppen bara fick tokspel och själva krystandet, well, det sved!! 

• maddehellkvist

Jag förstår att du är orolig , jag tror nog alla blir det mer eller mindre .

Jag sprack 2 cm med första tjejen men det var inget jag märkte under förlossningen ????träna stjärten mycket med knip övningar så blir den stark ???????????? kram på dej

• Erizajo

Det känns som om två långtradare har dig fastspänd mellan benen och försöker köra åt varsitt håll.

• LadyViolette
    Erizajo skrev 2013-10-29 17:50:33 följande:
    Det känns som om två långtradare har dig fastspänd mellan benen och försöker köra åt varsitt håll.
    Ah typ, och skit en melon samtidigt så är du hemma
  • zbaby

Läste precis att man kan jämföra smärtan med att bryta 20 ben i kroppen samtidigt.. Men jag har fött två barn, dock med epidural, och jag tyckte inte det var så farligt! ;0)

• Anonym (ont ja!)
    zbaby skrev 2013-10-29 18:33:40 följande:
    Läste precis att man kan jämföra smärtan med att bryta 20 ben i kroppen samtidigt.. Men jag har fött två barn, dock med epidural, och jag tyckte inte det var så farligt! ;0)

Har fött två barn jag också. Första med epidural, gjorde jätteont men epiduralen hjälpte mycket. Med andra bara lustgas och jätteintensiva, täta värkar och det var en överjävlig smärta kan jag säga! Det där med 20 ben brutna stämmer nog in ganska bra.

Under utskedet kändes det som att det brann mellan benen .

Men som sagt, efteråt försvinner allt och man känner inte om man spricker. Kommer göra om det eftersom det är så värt det :)

Ta all bedövning du kan få bara ;) Du kommer klara det galant precis som vi andra. Din kropp är ju byggd för det.

Spelar heller ingen roll hur mycket man förklarar, det går inte att tänka sig smärtan ändå..
Svar på tråden Hur känns det att föda?