• sofiepinglan

Sprack du under förlossningen?

Skalan är 1-5.
    5=väldigt mycket/svårt och 1= bara lite/inget allvarligt.

Skriv gärna och berätta på vilket sätt du sprack och hur du upplevde det. Är själv väldigt rädd för att spricka under förlossningen.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sprack du under förlossningen?
  • fluu

Bara lite. Blev två-tre stygn. Inget jag kände och stygnen ramlade bort på någon vecka.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Mercurialis

Jag fick några små bristningar och de kändes inte. Jag blev även klippt, eftersom förlossningen avslutades med sugklocka. Jag syddes under spinalbedövning, så det kändes ju inte alls. Spinalbedövningen fick jag för att moderkakan inte kom ut. 

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Angelica8912

5.

Jag sprack hela vägen och fick en så kallad sfinkterruptur grad 3 och 4. Och en stor vaginal bristning. Och blev klippt.

Det har varit jobbigt, helt klart. Kan inte säga annat. Men samtidigt så kan jag inte låta bli att tänka att min dotter faktiskt kom till världen då, och det är min lyckligaste dag. Trots allt det där.

• Flamma

Litet litet klipp med första, ingenting alls med andra.

Melvin & Meya - Mina Älskade Fina Underverk
  • keron

Med första barnet fick jag sy 3 stygn. Kan ha berott på epiduralbedövning, att jag födde liggande på rygg och att han låg i djup tvärställning.
    Med de tre andra barnen har jag inte fått en skråma.

• gröna L

1 - Fick en liten skråma, men behövde inte sys. (Trots stort barn, vidöppen bjudning, igångsättning, förstföderska och utdragen krystfas )

• Anna83a

Jag fick en djup bristning samt en sfinkterruptur grad 3, fick sys på operation med spinalbedövning. Jag vet ju inte hur det känns att inte spricka men kommer mest ihåg att det sved väldigt mycket under tiden hon kom ut o efteråt. Värkarna tyckte jag dock gjorde ondare än när hon kom ut. Var återställd efter ca 2 mån o har inga bestående besvär av min skada.

Ska snart föda vaginalt igen så vi får se hur det går den här gången.

• solros68

Jag fick sy ett par stygn. Dem ramlade av efter ett tag. Var oxå rädd att spricka men tänkte knappt på det under förlossningen.

Svar på tråden Sprack du under förlossningen?