• Swifta

"Naturliga" insynsskydd för fönster

Vi har ganska mycket insyn i vårt (dubbel)köksfönster och ibland drar jag mig nästan för att sitta vid köksbordet och äta eftersom jag vet att alla som går förbi ser in. Särskilt nu när det är mörkt, då skulle folk kunna stå där och titta in utan att vi ens ser dem.

Jag skulle vilja ha något bra sätt att minska insynen som inte innebär heltäckande gardiner, fönsterfilm eller att ställa dit "solfjädrar". (Grannen har frostad film nedtill på sitt fönster och hissgardiner som går ända ned till frostfilmen, men jag tycker inte det är så snyggt när man så medvetet stänger in sig så jag önskar ett mer diskret sätt.)

Har flera blommor i fönstret men de är ganska glesa och inte alls heltäckande. Just nu hjälper de alltså inte så mycket. Eftersom fönsterbrädan är väldigt smal finns inte möjlighet att ställa dit några större krukor med jätteblommor tyvärr. Två lampor på fot finns redan i fönstret också.

Har ni några smarta tips på vad man kan ställa i fönstret eller göra för att minska insynen utan att det liksom syns att det är just minska insyn man vill göra?

Smarta prylar att ställa dit eller kanske blommor som blir stora och yviga men ändå kan leva i liten kruka?

• Svar på tråden "Naturliga" insynsskydd för fönster
  • Purpurbräcka

Jag skulle nog ha satsat på porslinsblommor (hoya) i varsin avlång kruka med något slags spaljé.

I skuggan av varje stor man står en kvinna med känslig hy.
  • Unis

Hitta den här också...lite kul ;)
  • Anna74a

Så habanero, vi har en i en liten kruka och den växer ngt enormt.
    Sedan kan man tukta den till önskad storlek och använda chilifrukterna till matlagningen.

• Swifta

Tack snälla ni för alla tips! Ska kolla lite närmare på dem alla, men spontant var hängampel en väldigt bra idé. Ska googla lite och se om jag hittar några som inte är så djupa. Tack!

Svar på tråden "Naturliga" insynsskydd för fönster