• Anonym (brisk)

Tjejer i riktigt kort kjol!

Noterade i somras modet (speciellt unga tjejer under 20) med mycket korta kjolar. Trevligt mode iofs, speciellt om det kombineras med snygga ben och ej höga klackar men jag blev nyfiken på hur ni tjejer själva "upplever" att gå i kort kjol. Känns det praktiskt (eller opraktiskt, svårt att sitta mm), skönt, spännande, lite utmanande eller vill man just visa snygga ben? Jag såg en tjej som satt på ett fik med så kort kjol att den liksom inte räckte till på sidan när hon satt och i så´na fall kan det ju nästan bli tokigt att åka rulltrappaCoolHur känns det egentligen, berätta!
  • Svar på tråden Tjejer i riktigt kort kjol!
  • Anonym (brisk)
    Anonym (Trött) skrev 2013-10-29 20:46:26 följande:
    Igen?
    Ja, trött, ingen verkar vilja/våga svara så...
  • tian

Verkar känsligt det där med kort kjol. Man visar allt, men sedan, om någon kollar...no no...

• Anonym (brisk)
    Mymla skrev 2013-10-29 22:18:13 följande:
    Sätt på dig en och testa själv
    Men det är väl underligt att den hälft av mänskligheten som normalt bär kjol (eller inte vill kännas vid det) hänvisar till den andra delen för att delge erfarenheter?? Det tycks hyperkänsligt, detta med kjol, varför?
  • Mymla

Eh varför startar du tråd efter tråd om kjol? Testa kjol själv om du är så jävla nyfiken

• shivas

Tycker personligen att det är irriterande när den är så kort så det bär jag endast när det är okej att hela härligheten visas, av misstag eller inte. Annars går jag bara och sliter och drar i den.

• Anonym (brisk)
    Mymla skrev 2013-10-29 22:24:39 följande:
    Eh varför startar du tråd efter tråd om kjol? Testa kjol själv om du är så jävla nyfiken
    Hyperkänsligt, sa Bull...
  • tian

Tror det är så här: tjejerna vet att de gör sig lite spännande i korta kjolar men kan inte riktigt tillstå detta, och vill inte heller avslöja denna drift. Genom en sublimering blir istället skälet att det är så svalt och skönt om benen. På direkt fråga blir det känsligt och man tiger ihjäl frågan.  

• Anonym (läckert)

Jag gillar modet i alla fall. Häromdagen klev jag på en rulltrappa och tittade uppåt. Där stod en ung tjej med jättekort kjol - och jag sår hela hennes härliga stjärt och tajta trosor som hon hade på sig...som smet åt runt musen på ett alldeles underbart vis.
    Hon hade svarta höga strumpor också upp till halva låren... *wow-wow-wow" 

• Betmen

Man kanske råkar tycka att det är fint med väldigt väldigt kort kjol. Man själv tycker om att se sina ben se extremlånga ut eller något.

Att folk tror att man har kort kjol på sig bara för att locka män är ju lite vidrigt, men symptomatiskt för den tid vi lever i.

• tian
    Betmen skrev 2013-10-29 23:22:15 följande:
    Man kanske råkar tycka att det är fint med väldigt väldigt kort kjol. Man själv tycker om att se sina ben se extremlånga ut eller något.
    Att folk tror att man har kort kjol på sig bara för att locka män är ju lite vidrigt, men symptomatiskt för den tid vi lever i.
    "avd sublimering"...
  • Betmen
    tian skrev 2013-10-29 23:25:01 följande:
    "avd sublimering"...

Avdelning irrelevant svar?
  • Anonym (brisk)
    Betmen skrev 2013-10-29 23:22:15 följande:
    Mm, eller hur, "den tid vi lever i"...Undrar försiktigtvis vilken tid du tänker på då kvinnor i extremt korta kjolar inte ansetts signalera annat än en önskan att själva se sina extremlånga ben? Vikingatiden? Knappast, va?
  • NeedfulThings

Jag är rätt kort så jag använder korta kjolar för att mina ben ska se längre ut. Det är inte jättepraktiskt att sitta i dock. Och omöjligt att cykla i!

• EstherH

Jag använder inte korta kjolar. Jag använder byxor eller hellånga kjolar. Tycker korta kjolar är opraktiska, obekväma och kalla. När det är riktigt varmt på sommaren kan jag dra på mig en här hemma, men det händer inte ofta. Föredrar shorts.

• Anonym (KortKort)

Korta kjolar är härligt när det är varmt ute och man känner sig trygg i sitt sällskap. Det sista krävs för min egen del eftersom jag tycker om att gå utan trosor under korta kjolar. Älskar att "råka" visa mig för min man, eller andra män, som råkar se. Dock gör jag bara detta när min man är med mig

• tian
    Anonym (KortKort) skrev 2013-10-30 15:18:58 följande:
    Korta kjolar är härligt när det är varmt ute och man känner sig trygg i sitt sällskap. Det sista krävs för min egen del eftersom jag tycker om att gå utan trosor under korta kjolar. Älskar att "råka" visa mig för min man, eller andra män, som råkar se. Dock gör jag bara detta när min man är med mig
    Antar att du inte gärna (om du är i Stockholm) går rulltrappan på Lustiga Huset på Gröna Lund i bara kort kjol...Där kan det bli det riktigt tokigt ibland Skrattande, men iofs mycket intressant... 
Svar på tråden Tjejer i riktigt kort kjol!