• Sophie13

Mindre/smalare sittdel

Hej! Har en liten vagnhatare på 5 månader och funderar nu på att byta till sittdelen i hopp om att det ska funka bättre. Dock har jag en brio happy och sittdelen känns väldigt stor (har provat). Tips på ngn vagn med så att säga mindre sittdel? Funderar på Stokke.

• Svar på tråden Mindre/smalare sittdel
  • beam82

Vet inte riktigt hur stor den är som du nämnde, men jag bäddar ner min vagnhatare i en emmaljunga ozone. Min bebis är också 5 månader, började med sittdelen för ca 1 månad sen, och det ändrade hela tillvaron, plötsligt tycker hon att det är ganska mysigt att åka vagn. Ozonen tycker jag är väldigt bra, den känns ombonad och lagom till en så pass liten bebis.

• Sophie13
    beam82 skrev 2013-10-29 23:08:51 följande:
    Vet inte riktigt hur stor den är som du nämnde, men jag bäddar ner min vagnhatare i en emmaljunga ozone. Min bebis är också 5 månader, började med sittdelen för ca 1 månad sen, och det ändrade hela tillvaron, plötsligt tycker hon att det är ganska mysigt att åka vagn. Ozonen tycker jag är väldigt bra, den känns ombonad och lagom till en så pass liten bebis.

Tack! Ska kolla upp den vagnen! Skönt att din lilla började gilla tid i vagnen.. :)
  • FruFog

Vi har också en Emmaljunga ozone. Hon verkligen avskydde att ligga vaken i vagnen så länge vi hade liggdelen. Hon var inte ens 4 månader när vi testade byta och det var toppen! Hon älskar att åka i sittdelen! Skulle tro att vilken ergonomisk vagn som helst är mindre och bra för små missnöjda vagnåkare :)

• Sophie13
    FruFog skrev 2013-10-30 08:14:20 följande:
    Vi har också en Emmaljunga ozone. Hon verkligen avskydde att ligga vaken i vagnen så länge vi hade liggdelen. Hon var inte ens 4 månader när vi testade byta och det var toppen! Hon älskar att åka i sittdelen! Skulle tro att vilken ergonomisk vagn som helst är mindre och bra för små missnöjda vagnåkare :)

Åh tack! Ska kolla blocket! :)
  • straw2008

Stokke hade vi först o den är fin men tyvärr helt stum i dämpning. Sittdelen är dock väääldigt liten!!

I kinamockaskogen.....
  • Sophie13
    straw2008 skrev 2013-10-30 08:35:14 följande:
    Stokke hade vi först o den är fin men tyvärr helt stum i dämpning. Sittdelen är dock väääldigt liten!!
    I kinamockaskogen.....

Tack! Bra att veta.. Ja ingen ide att köpa en dyr vagn som inte går att använda under en längre tid. Den är väl rätt öppen också? Tänkte på att det blir ju vinter snart..
  • Sophie13
    Sweet life skrev 2013-10-30 08:33:19 följande:
    Vilken vagn som helst med ergonomisk sittdel skulle jag säga.. :)

Ok tack! Brion har alltså inte det? Dum fråga kanske..
  • Sweet life
    Sophie13 skrev 2013-10-30 08:38:07 följande:

Ok tack! Brion har alltså inte det? Dum fråga kanske..
    Nej. om du kollar på ozonen så ser du hur en ergonomisk sittdel ser ut.. Bugaboos vagnar förutom Bee+ har det också.
  • Sophie13
    Sweet life skrev 2013-10-30 08:42:22 följande:
    Nej. om du kollar på ozonen så ser du hur en ergonomisk sittdel ser ut.. Bugaboos vagnar förutom Bee+ har det också.

Tackar!
  • straw2008

Kolla om du kan låna olika vagnar av kompisar innan du köper. Våra barn har avskytt ergonomisk sittdel. Vi har haft bugaboo bee som har vanlig sittdel.

I kinamockaskogen.....
  • hannis

Eller köp en sittdyna och sätt i vagnen så blir det mindre och mer ombonat. Inovi har en med memoryfoam som är perfekt för små barn.

Jag har en Happy och har bytt till sittdel vid 4 månader med båda barnen.

• Stickstack

Min var likadan i sin Bugaboo camelion men älskade åkfärderna när vi bytte till Stokke Explory. Dör sitter han och bjuter av livet! Kan varmt rekommendera denna vagn som vi nu testat i ur och skur. Helt perfekt!

Svar på tråden Mindre/smalare sittdel