• LindaLoue

vi som gått över tiden bf +

Hallå ! Bf+7 idag ! Håller på att bli tokig! Tog en pw på 35 min den sträckan tar i vanliga fall en timme ! Nu vill jag få min bebis! Så rädd för igångsättning , media skriver en sak om cytotec och sjukhusen säger en annan!

Känner mig otymplig som tusan nu!
    Hur mår ni och hur många dagar plusar ni!
    Kram Linda

• Svar på tråden vi som gått över tiden bf +
  • LindaLoue

Jaha ! Men gått över bf då :) ! Vet att det är normalt föda från vecka 38 till vecka 42 och då min barnmorska sa att jag senare skulle få igångsättning var den 6/11 så trodde jag det. :/ vet att man är överburen först efter vecka 42 men menade vi som gått över bf :)

• frost84

Hej!! Ja är på bf+4 och är såå trött på att vara gravid nu, vill att denna lilla pojke ska komma ut nu!! Hoppas verkligen det sätter fart snart, vill inte heller bli igångsatt... Blev de delvis med förra och det höll på att gå åt h*lvete :( Har gjort 4 hinnsvepningar på ca 2 v men de har inte gjort så mkt än molande sammandragningarna :( Så bara att vääänta...

• LindaLoue

Oj jag måste nog ha den slappaste barnmorskan som finns hon har inte gjort en enda hinnsvepning även fast jag frågat om hon kan hjälpa mig på något sätt. jag får påminna henne ta alla prover! Har svullnat massa men hon ville ändå inte ta blodprov idag utan sa det är det samma när man tar urinprov! Enligt vårdguiden ska barnmorskan boka tid för ultraljudet o vecka 41 men det fick jag bara ett nr att ringa till idag där tiden hade gått ut så får ringa i morgon istället! Plussar åtta dagar idag och är så slut ! Konstant huvudvärk och ryggvärk och svullen! Hoppas jag får en tid tills i morgon!

På vilket sätt Höll det på att gå åt helvete med föra?

• frost84

Ja vad ja förstått så är det visst inte alla BM som gör hinnsvepningar...
    Jaha men vad ska du göra UL för?
    det är inget vi får göra här så sent...

Förra förlossningen så gick vattnet, ja hade värkar men öppnade mig inte ordentligt så ja fick dropp för att få igång det mden de gjorde att ja bara fick ondare värkar.
    Låg i 20 h innan ja fick krystvärkar, som höll på i ca 3 h innan de fick hjälpa till med yttre tryck för att få ut grabben då hjärtljuden började sjunka.
    drog inte i hop mig efter moderkakan så pumpade ut 3 liter blod, akut upp till operation för att sy, blev lovad att bli sövd innan men nää det blev ja inte... Så liggandes i 6 dygn på spec BB efter det sen...

Så inför denna gång har ja gått på aurora samtal o har en ifall-att plan i min journal...

• Jenny Penny82

Hej!
    Här har ni en till som börjar bli rejält less på att vara gravid, var beräknad till 24 okt så idag är det v 41+0. Har fått en tid för kontroll på SÖS (Sthlm) på måndag vilket är rutinen för SÖS. Igångsättning v 42+0 om inget hänt innan dess. Suck, vill så gärna undvika det! 
    Hur går det för er? Såg att du bor i Nacka LindaLoue, samma här :)
    Kram! 

• Trollungarnasmamma

Bf+2 idag. Fjärde barnet och har inte gått över mer än 40+1 innan! Blir galen! Har ont överallt, speciellt ryggen och så har jag nerver i kläm strax under revbenen! Varför vill han inte bara komma ut! ?

Älskade barn
  • frost84

I lördags den 2/11 kl 19:11 kom våran Axel äntligen ut till världen!en bra förlossning tack vare underbar barnmorska som verkligen lyssnade... Så ut kom en kille med världens fart på 52,cm och 3610 gram, Just nu kämpar vi med amningen som han inte alls är förtjust i och blir väldigt frustrerad, Hoppas få åka hem idag...

• Jenny Penny82

Grattis, vad roligt att allt gick bra! :)

Idag bf+10 för mig. Har varit inne på kontroll på SÖS idag. Allt ser bra ut med mina värden, fostervatten osv men livmodertappen har bara börjat mjukna upp, inte utplånad ännu så det känns tveksamt om det kommer hinna starta naturlig väg. Ska ringa in på fredag som är v 42+0 och får då en tid att komma in på SÖS för att sätta igång förlossningen. Känns trist och är besviken att det troligtvis kommer att bli så :( Träffade en stressad och kall läkare som inte alls tog sig tid tyvärr. Ska försöka läsa på lite i böcker och så inför fredag så jag vet vilka olika metoder som finns osv. Får försöka se det positiva i att snart är det klart iaf :)

Någon annan som går och väntar på igångsättning? 

Svar på tråden vi som gått över tiden bf +