• SelmaO

Taxi med babyskydd i Stockholm?

Hej

Snart är det dags för förlossning och man undrar ju hur man ska komma hem. Vi har inte bil. Som alla tycks antas ha...

Är det någon som känner till ett taxibolag som har babyskydd så man kan åka hem från BB med dem?

/Selma 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-01 18:41
    Tack för alla tips!

Jag har nu ringt de tre stora taxibolagen. Ingen har. Kurir har något "godkänt" men modellen har inte skydd för barnets nacke...

Ska leta lite mer bland vänner och bekanta, men här börjar problemen för oss 40+. Våra kompisar har ju 10-åringar och har gett bort, sålt osv, det mesta för nyfödda...

I annat fall får det bli ett blixtinköp på Blocket.

/Selma

• Svar på tråden Taxi med babyskydd i Stockholm?
  • Ramborg

I Malmö kan man beställa taxi med babyskydd. Har för mig de tog femtio kronor extra för det. Fråga växeln när du beställer.

Taxi Stockholm är de enda jag åker med i Stockholm. Kurir och 020 är väl ok också men jag gynnar inte småbolagen. Finns för mycket skurkar i branschen.

42.
  • Whitetrash86

Om man beställer familjetaxi så ska det finnas med babyskydd.
    Annars kan man alltid hyra barnstolar från olika bolag. 

• eec82

I sthlm har jag inte stött på att de har babyskydd tyvärr. Var inget bolag som hade för två år sen utan vi fick  köpa ett babyskydd. Men det  var de värt för när sonen blev sjuk å vi behövde åka taxi in till sjukhus så kunde vi bara sätta han i babyskyddet och beställa första bästa taxi. Så var en trygghet att ha ett hemma även om de bara användes 5 gånger max. 

Lycka till! (du kanske kan låna av någon bekant om du har tur).  

• Livlig

Känner ni igen med bil som kan skjutsa er? 
    Köp / låna ett babyskydd, det är bra att ha även fast ni inte har bil. 
    Jag har heller ingen erfarenhet med taxi med babyskydd. Men bäst är att ringa till deras kundtjänst och höra! 

Svar på tråden Taxi med babyskydd i Stockholm?