• Bigfoot

Alternativa föräldrar?

Är det någon mer härinne som brukar hålla till på www.alternativ.nu ? Jag har inte skrivit något själv där, men jag är en mycket aktiv tjuvläsare!
    Det vore kul att prata lite med andra som tilltalas av tankar på självhushållning och annat smått och gott som hör till ett alternativt sätt att leva.

• Svar på tråden Alternativa föräldrar?
  • Alvi

Vilken tråd anmäler du...? Inte den här hoppas jag , eftersom jag svarar i den...!

Jag är medlem på alternativ.nu... Men jag heter inte Sisu, eftersom jag vill kunna vara anonym "för en gångs skull"... heter ju Sisu överallt annars.
    Har hittat en del folk där som jag känner att jag kan diskutera "alternativa grejer" med, för det är SÅ frustrerande när INGEN i min närhet tänker som jag vid många saker....
    Men mest är jag bara smygläsare... men när jag väl skriver är jag mest på Barn och Hälsa....

• Bigfoot

Vi får väl se vilken de tar bort! Hm, nu måste jag gå in och snoka på sajten för att hitta dig! Jag heter f.ö. samma där som här.

• Bigfoot

Jadu, käraste Sisu! Nu tror jag att jag har hittat dig och om du är den jag tror så hittade jag dig i första tråden jag kollade!

• Alvi

Näääää.....!!!!

Men hur listade du ut det då?????

*viska* (=maila... )

• Bigfoot

Nu har jag skickat ett meddelande....

• Halime

Jag brukar också vara inne där och smygläsa, men skriver aldrig några inlägg.
    Tycker att det är en jättebra sida.

• Bigfoot

Hej Halime! Nej, jag skriver som sagt heller aldrig något, jag tycker inte att jag har så mycket att komma med. Jag använder sidan mer som inspirationskälla till mina framtidsdrömmar. Jag tycker att många därinne verkar leva ett så härligt liv och jag hoppas att jag själv så småningom kommer att leva på liknande sätt.

• uw74

Jag läser mest där. Inläggen jag har gjort är lätträknade, men jag tycker att det är ett väldigt inspirerande forum. Just nu sitter jag i min lägenhet på tredje våningen och kan mest bara drömma om självhushållning. Men någon gång i framtiden så......

• Sar

Jag tjuvläser mest men har på sistone börjat skriva. Har samma nick där som här. Jag fascineras av det alternativa men är själv för bekväm för att helt ändra min livsföring. Jag hoppas dock komma ifånf med lite egen odling till sommaren.

• atopia

Bigfoot

"Nej, jag skriver som sagt heller aldrig något, jag tycker inte att jag har så mycket att komma med. Jag använder sidan mer som inspirationskälla till mina framtidsdrömmar. Jag tycker att många därinne verkar leva ett så härligt liv och jag hoppas att jag själv så småningom kommer att leva på liknande sätt."

Det där är en exakt beskrivning av mitt förhållande till alternativ.nu. Klockrent!

Svar på tråden Alternativa föräldrar?