Min mamma är SÅ elak!!
Jag är i 30-års åldern, gift med 2 barn. Vi träffar sällan mina föräldrar men de har nu hälsat på de senaste dagarna. Under den kortare vistelsen har min mamma (som är trots allt en underbar mormor) vräkt ur sig att jag inte är där för mina barn, att jag inte har ögon i nacken när de hittar på bus, att jag måste ändra mitt beteende annars kommer säkert min man vilja lämna mig, att jag är slö, att jag skriker åt mina barn, att jag inte tolererar att mina barn ska få gå upp kl 05 (enligt henne borde jag gå och lägga mig bredvid mitt yngsta barn när hon vaknar på natten, dvs. ingen av oss sover!) Jag delar meningen med att alla ska sova i sina sängar för då sover alla bäst så vi orkar med dagen. För övrigt fick hon till det att jag alltid borde vara duschad och klar för dagen när mina barn vaknar. Orimligt enligt mig då jag i såna fall skulle få kliva upp kl 05 varje morgon! Hon vräkte ur sig att jag är en slö mamma då jag tar dem till inomhus bus-land (vilket de älskar(. Barnen går på simning och dans och har ofta kompisar här. Vi går ofta till parken, besöker olika ställen hela tiden osv så slö är jag inte tycker jag! Allt detta gastas med elak röst, bad min pappa hålla k....när han försökte lägga sig i. Min pappa har jag också dålig relation till men igår tog han mig i försvar för första gången på 34 år. Jag svarar inte direkt tillbaka när hon skriker åt mig, ingen ide.. Mina barn är busungar men jag gör allt i min makt till att de ska växa upp till bra individer. De är jobbiga och krävande men samtidigt underbara. Jag har börjat insett att hon är så annorlunda mig och jag har faktiskt inget större intresse att umgås med dem nåt mer. Vad tycker ni?? Trots allt gör ju detta mig ledsen att jag inte ska fā kunna ha en normal relation till mina föräldrar.