Jag känner mig så maktlös och så ringer de inte!!
Idag har jag och min sambo varit på de mest dåliga läkarbesök någonsin!
Jag tar gonal f för att få äl och skulle idag kolla för andra gången hur de gick med UL.
Fick träffa en underläkare, han pratade hemskt tyst och otydligt så jag fick fråga om då jag inte hörde vad han sa, han toh hemskt långtid på sig med undersökningen och då vi var klar ville han inget säga förns han jämnfört med tidigare resultat från förra veckan.
Då han tittat på detta så sa han att de var oförändrat och att ägget (tror de var ett eller två, fick inte riktigt veta de) var 10 mm och de var de inte nöjda med.
Då jag frågade om jag inte kunde testa en vecka till med högre dos så kunde han inte svara på det och skulle fråga en annan läkare, jag frågade även hur de skulle bli om de tyckte att vi skulle lägga ner för denna omgång sprutor nu då vi tidigare pratat om ivf med min "riktiga" läkare, de kunde han inte heller svara på och jag fortsatte fråga saker som var av relevans för detta men han kunde inte svara på något utan sa att han skulle ringa upp Idag!
Vi var dit på fm och de har ännu inte ringt! jag vet inte om jag ska fortsätta spruta eller inte eller om jag ska höja dosen!
Jag har aldrig känns mig så nedstämd när jag gått från ett läkarbesök som denna gång, jag fick inte alls något svar på mina funderingar och jag känner mig totalt maktlös och börjar snart stor tjuta.
De är så fruktansvärt jobbigt att ha de på detta vis och så kan de inte ens svara på ens funderingar när man väl är där, tilläggas ska väl att vi åker 10 mil enkel resa för att göra dessa ul undersökningar så resan hem var inte alls rolig och nu känner jag mig bara maktlös.
Vad ska jag göra!?
I morron ska jag iaf ringa och tala om för dem hur jag upplevde vårt besök där och se till att jag aldrig mer behöver träffa den där läkaren.
Jag har nu sprutat i 2 veckor, och skulle gärna spruta en vecka till iaf med högre dos för att de om de hjälper till så de mognar mer.
Hur länge har ni fått spruta ni som använder gonal f eller puregon?
Usch för att de ska vara såhär... :(