• Cimka

    Pergotime för att få tillbaka mensen efter cerazette

    Slutade med cerazette i januari och har, snart 10 månader senare, fortfarande inte fått tillbaka min mens. För en vecka sen började jag ta min andra kur med Pergotime, för att förhoppningsvis få tillbaka min mens. Tempar och använder ÄL-test för att se eventuell ägglossning. Ska även lämna blodprov för att veta om ägglossning skett. Några fler som väntat på att få tillbaka mensen så här länge efter Cerazette? Kom den tillbaka av sig själv eller vilken behandling fick du?

  • Svar på tråden Pergotime för att få tillbaka mensen efter cerazette
  • trina

    Provera brukar man få för att få blödningar.

    Jag har ingen naturlig mens men har aldrig fått ta pergotime uran att ta Provera först. Sen fick jag uppföljning med ultraljud för att se om det växte något ägg eller inte. Be om det istället?

    Om du inte får ägglossning så kan man få ökad dos upp till tre tabletter om dagen med pergotime och om inte det fungerar så är det hormonsprutor som väntar.

    Två månader efter min senaste pergotime så fick jag blödningar som inte ville sluta. Till en början var jag glad och trodde min kropp hade börjat fungera igen men efter sex veckor gick jag till läkare och fick Provera för att stoppa blödningen och förhoppningsvis så kommer allt blöda ut nu.


Svar på tråden Pergotime för att få tillbaka mensen efter cerazette