• courageous flower

Hjälp! Hur många nummer består en pin-kod/puk-kod av?

Undrar som i rubriken: Hur många nummer består en pin-kod/puk-kod av? Jag hittar ingen info i min mobilmanual. Det står en massa nummer på simkortet, men vilken sifferkombination i ordningen är pin-koden eller puk-koden för den delen? Om jag bara vet hur många nummer det är frågan om kanske jag kan lista ut dem då. Försöker använda ett relativ gammalt kontantkort med simkort till min gamla mobil då jag fått en ny mobil - tänkte att det kunde ju vara bra med en extra mobil som funkar. Grejen är att jag har två lösa simkort och ett kontantkort och har ingen aning om om någon av dem hör samman ... Förvirrad är bara förnamnet ...

/ lilla jag 

• Svar på tråden Hjälp! Hur många nummer består en pin-kod/puk-kod av?
  • Tirem

Är det två simkort med samma telefonnummer? Det tror jag inte går...

Pinkod= 4 siffror

Pukkod= inte en aning

• courageous flower
    Tirem skrev 2013-10-31 06:59:18 följande:
    Är det två simkort med samma telefonnummer? Det tror jag inte går...

Pinkod= 4 siffror
    Pukkod= inte en aning
    Nej, hittade två lösa simkort och ett kontantkort utan simkort ... simkorten har 4 rader med 5 siffror i varje - säger mig ingenting, suck
  • tulip79

Du ska ha fått koderna på ett separat papper tillsammans med sim. Ring kundtjänst om du inte hittar dem!

• Dex

PUK-kod har 8 siffror, iaf är det så hos Telia

• Mullan

Pinkod har fyra siffror eller fler.

PUk-kod har fyra siffror. Iaf hos 3

• Sweet life

På 3:s simkort står puk och pin på baksidan av det stora kortet man trycker ut det lilla simet ur.. 

Det brukar se likadant ut hos de flesta operatörer.. Om inte får du ta dig till en butik som säljer just din operatör, legitimera dig och få en kod. Alternativt ringa kundtjänst och få en hemskickad. 

• Sweet life
    tulip79 skrev 2013-10-31 07:04:36 följande:
    Du ska ha fått koderna på ett separat papper tillsammans med sim. Ring kundtjänst om du inte hittar dem!
    Är ganska ovanligt att det är så idag... Koderna får man på Simkortet, eller ja det plastkort som simkortet sitter i.
  • tulip79
    Sweet life skrev 2013-10-31 08:36:55 följande:
    Är ganska ovanligt att det är så idag... Koderna får man på Simkortet, eller ja det plastkort som simkortet sitter i.

Hon skrev ju att hon hade en gammal mobil + sim .
  • Sweet life
    tulip79 skrev 2013-10-31 15:49:11 följande:

Hon skrev ju att hon hade en gammal mobil + sim .
    Hur gammal? För jag när jag jobba i en butik som sålde både mobiler och abonnemang 2007 så hade alla operatörer puk och pin på plastkorten..
Svar på tråden Hjälp! Hur många nummer består en pin-kod/puk-kod av?