• Anonym (irriterad)

Biomamman ska bara ha en massa pengar..

... biomamman köper en massa kläder till dottern som hon anser att flickan behöver (för hon måste ju ha snygga kläder i skolan, annars kommer hon ju bli mobbad..) och sen be pappan att betala henne för kläderna?

Barnet är skriven på pappans adress och han får barnbidraget och underhåll. Men även HAN köper kläder till barnet, och då såna kläder som barnet behöver (och som dottern givetvis tycker är snygga).. Dottern har mer kläder än vad hon behöver, men mamman tjatar på att pappan måste köpa det och det, lägga ut pengar på kläder för minst 500 kr varje månad.

Grejen är dessutom att när dottern bor hos pappan bryr hon sig inte det minsta om vad hon har på sig till skolan. Hon kan gå dit i mysbyxor och en vanligt t-shirt, med rufsigt och fett hår. Men när hon kommer från mamman är hon sminkad, har högklackade skor och modemedvetna kläder..

Jag, som är flickvän till pappan, tycker det är vansinnigt att mamman ska bestämma vad som ska köpas till dottern, och sen kräva pappan på pengar. Om det nu är pappans ansvar att se till att hon får det hon behöver, så får väl mamman lägga ut pengar själv om hon nu vill köpa en massa extra kläder.

Jag blir SÅ irriterad varje gång mamman ringer och säger att hon behöver pengar.. Och jo, pappan tjafsar emot. Skäller i telefonen, men i slutändan får hon ändå som hon vill..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-31 12:10

Blev konstig inledning. Första meningen ska vara "Är det normalt att biomamman köper en massa kläder till dottern som hon anser att flickan behöver (för hon måste ju ha snygga kläder i skolan, annars kommer hon ju bli mobbad..) och sen be pappan att betala henne för kläderna?"

• Svar på tråden Biomamman ska bara ha en massa pengar..
  • viseversa

Han får väl ha lite råg i ryggen. han MÅSTE inte ge henne pengar så varför gör han det då?

Instagram...LOVALOVISA
  • Anonym (irriterad)

Ja, det är bra fråga. Jag undrar det också. Kanske för att han inte vill försämra relationen med mamman?

• Anonym (suck)

Vad har DU på något sätt med det hela att göra?

• Anonym (irriterad)
    Anonym (suck) skrev 2013-10-31 12:16:06 följande:
    För att jag och min pojkvän till viss del har en gemensam ekonomi. För att min pojkvän går och blir sur och irriterad så fort biomamman ringer.
  • Sweet life
    Anonym (suck) skrev 2013-10-31 12:16:06 följande:
    Hör talas om gemensam ekonomi och att de pengar TS sambo ger mamman kommer ur deras gemensamma ekonomi? 

Jag skulle också bli vansinnig... 
  • Sweet life

Jag skulle säga till min man att angingen blir det enskild ekonomi och han får betala mamma från sina pengar. Eller så säger han ifrån och vägrar betala henne.

• Anonym (suck)
    Sweet life skrev 2013-10-31 12:19:24 följande:
    Hör talas om gemensam ekonomi och att de pengar TS sambo ger mamman kommer ur deras gemensamma ekonomi? 

Jag skulle också bli vansinnig... 
    Pappan har försörjningsansvar för sitt barn. Att Ts anser att hon har mer rätt till hans pengar, än vad hans barn har, säger en hel del om henne.
  • SupersurasunkSara

Ta tag i problemet där det finns dvs din sambo. Biomamman kräver pengar för att hon kan.

Antingen har ni helt skild ekonomi och han tar all kostnad för barnet, dvs alla kläder, all mat, hennes del av hyran större delen av elkostnaden osv eller så diskuterar han med dig hur era pengar ska användas.

Han måste inte svara när hon ringer, han kan meddela att from nu tas allt skriftligt via sms och allt hon väljer själv att köpa till barnet står hon själv för. Pappan köper det han anser att flickan behöver.

Uppenbarligen vill inte pappan ta den striden, så då får du ta striden kring gemensam ekonomi.

• Valhall

Låt han skänka bort sina pengar, men betala inte för honom sedan, när hans pengar är slut...dvs separera era ekonomier!!

• Lindsey Egot the only one
    Anonym (suck) skrev 2013-10-31 12:21:42 följande:
    Pappan har försörjningsansvar för sitt barn. Att Ts anser att hon har mer rätt till hans pengar, än vad hans barn har, säger en hel del om henne.
    Pappan försörjer tösen, han är tom boendeförälder och får underhåll. Ändå ber den som betala underhåll underhåll av den som får underhållet. Är inte det knas.
Svar på tråden Biomamman ska bara ha en massa pengar..