• Helle

Emmaljunga Duo Edge med sport chassi

Har varit ute i barnvagnsdjungeln idag och är än mer förvirrad. Glömde fråga ett par saker så jag tänkte höra här vad ni vet. Det gäller alltså vagnen som omnämns ovan.

1. Vi är långa så det verkar vara sport chassi som gäller. Det är ju ett ganska brett chassi. Hur har ni fått in detta i era bilar? Vad har ni för bil?

2. Kan man fälla upp så barnet kan sitta i liggvagnen? Och hur pass mycket kan man fälla sittdelen så barnet kan ligga?

3. Kan man fälla upp fotstödet på liggvagnen så det blir rakt? På alla bilder man ser så hänger det ju neråt..?

4. Vad brukar ingå?

5. Vad mer köper man till? Åkpåse? täcke?

6. Om vi inte köper en duo, vilken passar då till sport chassi av Emmaljungas vagnar?

Ytterligare synpunkter mottages tacksamt.

• Svar på tråden Emmaljunga Duo Edge med sport chassi
  • Helle

Glömde en fråga:

7. Kan man svänga styret även när liggdelen är på?

• Våra Liv

1. Vi är långa så det verkar vara sport chassi som gäller. Det är ju ett ganska brett chassi. Hur har ni fått in detta i era bilar? Vad har ni för bil?
    svar: vi har en skoda fabia kombi relativt litet bagage vi fick precis in vagnen i det. när man byter till sittdelen tar det mindre plats

2. Kan man fälla upp så barnet kan sitta i liggvagnen? Och hur pass mycket kan man fälla sittdelen så barnet kan ligga?
    svar: japps! det är en platta vid huvudelen som man kan fälla upp så dom kan sitta i liggdelen! slitbra! sittdelen är fullt liggläge på

3. Kan man fälla upp fotstödet på liggvagnen så det blir rakt? På alla bilder man ser så hänger det ju neråt..?
    svar: japps! vi har vår 3månaders i sittdelen nu liggades då såklart. han är rätt så lång då går o fälla upp det lite mer så det är lite mer uppåt med vi har så nu så han ska ligga där han ligger

4. Vad brukar ingå?
    svar: det som ingår är ju ligg o sittdel, fotsack till båda delar, regnskydd, myggnätet sitter i suffletten skitsmidigt! bara öppna en dragkjedja o dra fram det, den är fastsydd i sufletten! bästa jag sett!

5. Vad mer köper man till? Åkpåse? täcke?
    svar: skötväska o och åkpåse får man köpa till. vi vlade en allaround åkpåse

6. Om vi inte köper en duo, vilken passar då till sport chassi av Emmaljungas vagnar?'
    svar det vet jag dock inte

7. Kan man svänga styret även när liggdelen är på?
    svar: ja du kan ha den framvänd och bakvänd till både sitt o liggdelen jättesmidigt!

lite extra den är lättstyrd vilket jag älskar! vi har lufthjul o det är med bra tycker vi iaf. handtaget är höjbart så att man drar ut det vilket jag anser är bättre än dom man böjer upp för o hjöa dett aanser jag är mer hållbart.
    Jag har haft mängder av vagnar förut och jag ÄLSKAR denna vagnen! den är för mig helt underbar det är luftlucka på sufletten med som har nät oxå bra tycker jag

Ytterligare synpunkter mottages tacksamt.

• pellepluttskrutt

jag håller helt med våra liv!

har också en emmaljunga duo edge med sportchassi. och jag älskar den!!

• Helle

Tack för svar!

Inga fler som har synpunkter på om vagnen är bra, eller klumpig etc?

• Rövardottern

HAr precis köpt en sådan, den fyllde alla mina behov... iaf nu innan barnet har kommit :)

Men för mig var det viktigt med en ordentlig liggdel som barnet kan sitta i när den börjar lära sig sitta... kommer få barn i juni och räknar med att inte byta till sittdelen förren till våren nästa år.
    Min syster använde liggdelen i nästan 1 år till sin dotter.. men hon var iofs ganska liten.
    Visst är den stor men väldigt lättkörd tycker jag... som bara är 156 cm, men sportchassi blev det för att mannen är så lång.

• Våra Liv

Rövardottern oj ska du vänta nästan ett år med att byta till sittdelen? tror nog att du får byta myyycket tidigare min 3 månader kan INTE ligga i liggdelen för han är för lång! ska du mosa i barnet när den växer ur liggdelen
    fast iof du kanske med får en liten bebis som din syster
    men sen alla barn gillar inte o ligga ned så ibland får man tänja lite på sina tankar hehe

• pellepluttskrutt

vi bytte efter ett halvår tror ja. då fick han inte plats längre. men det beror ju helt på hur stor bebbisen är! =)

• Våra Liv

jag har en stor bebbe jag

• Våra Liv

fast 1 år o fortfasrande får plats i liggdelen måste vara en väldigt liten bebis

• pellepluttskrutt

ja en väldigt liten bebis! :)

Svar på tråden Emmaljunga Duo Edge med sport chassi