Hej! Vet inte om och vad du gjort åt ditt problem, då det är så länge sen.
Jag har op. min högra tå två gånger (första för 25 år sen, och det var jävligt, vilket fick mig att in i det allra längsta dra mig för en ny op.)
Fick kontakt med spec.kirurg på Elisabeth-kliniken i Uppsala som lovade klar bättring. Stämde: har fått en fantastisk läkning och funktion efter op.
Är övertygad om att detta är tack vare deras "hårda" träningsprogram jag fick med mig hem. Stor skillnad mot förra gången!
Men nu börjar jag få problem med just "pektån". Trodde först, så som du skriver, att det var under foten och ute i pektåleden. Sen upptäckte jag att det var mest smärtsamt uppe på småbenen i foten.
Kom på att detta (liksom dålig balans!) varnade kliniken för kunde ske, om man börjar "fuska" med att trycka ner stortåleden ordentligt, dvs att ANVÄNDA stortån.
Jag anade inte att det kunde komma så här långt efteråt. Det ligger sju år och en kraftig viktuppgång emellan. Så jag har nog klarat mig bra ändå. Efter rannsakning av min gångstil, har jag kommit på precis det - att jag börjat fusk-använda stortåleden!
Nu masserar jag ofta, en kort stund, ibland med liniment/kräm och försöker gå "ordentligt", trots smärtan. Det tycks hjälpa. Du kan alltid pröva? Oavsett om du fått en ny op. eller smärtstillande.
Hoppas det går bättre!