• Anonym (what?)

Ingen taco i matlådan säger Magdalena Ribbing. Vad fan??

Man ska undvika mat på jobbet som luktar för mycket säger Magdalena Ribbing. Så tacos och surströmming, kål osv går bort enligt henne. Håller ni med om det?

Själv älskar jag en kryddig chili, janssons, tacogratäng osv i matlådan, så jag är nog en dålig kollega.

• Svar på tråden Ingen taco i matlådan säger Magdalena Ribbing. Vad fan??
  • Maria 434

Både ja och nej.
    Skulle inte uppskatta om nån hade med sig surströming till jobbet faktiskt :) 

• Anonym (what?)
    Maria 434 skrev 2013-10-31 16:06:45 följande:
    Både ja och nej.
    Skulle inte uppskatta om nån hade med sig surströming till jobbet faktiskt :) 
    Kål då?

• Anonym

Det finns ju gränser kanske. Men på mitt förra jobb åt folk ofta tex tacos och makrill. Makrill luktar väl inte hallon kanske men lite kan man ju stå ut. Men ärligt, hur mycket luktar tacos? Inte mer än någon annan rätt väl.

Uppvärmd lax luktar dock inte så gott men det försvinner ju fort. Konstigt att sätta regler vad folk ska få äta på jobbet.

• Maria 434
    Anonym (what?) skrev 2013-10-31 16:10:06 följande:
    Kål då?

Kålpudding, kåldolmar tex luktar ju inte så himla starkt så det har jag inga problem med heller.
    Har man matlåda som man värmer upp så luktar det ju inte alls lika mycket som när man tillagar maten från början. 
  • Anonym (x)

tacos luktar inte illa, men det finns gott om andra rätter som gör det. Och jag personligen uppskattar inte när kollegor tar med mat som luktar starkt eftersom det får mig att vilja spy. Det förstår hela lunchen.

• Maria 434
    Anonym (x) skrev 2013-11-01 08:53:29 följande:
    tacos luktar inte illa, men det finns gott om andra rätter som gör det. Och jag personligen uppskattar inte när kollegor tar med mat som luktar starkt eftersom det får mig att vilja spy. Det förstår hela lunchen.

Problemet är väl att det är så individuellt med vad man tycker luktar illa vad gäller mat. Ska man göra alla nöjda så skulle man bara få ha med så grönsallad, tomater och gurka i matlådan
  • Anonym
    Maria 434 skrev 2013-11-01 09:03:16 följande:

Problemet är väl att det är så individuellt med vad man tycker luktar illa vad gäller mat. Ska man göra alla nöjda så skulle man bara få ha med så grönsallad, tomater och gurka i matlådan
    Håller med! Vi hade dock en regel på mitt gamla universitet att man enbart fick ha med sig kall mat och äta på en viss plats. Skulle vi äta varm mat så fick vi äta det där lukten inte kunde störa någon. Men det är ju svårt om man vill värma den i jobbets kök exempelvis.

Jag tycker folk ska stå ut helt enkelt. Om folk var mer accepterande med saker så skulle allt vara så mycket enklare. Ibland får man bita ihop.
Svar på tråden Ingen taco i matlådan säger Magdalena Ribbing. Vad fan??