omföderska-Hur kände ni innan ni fick "tydliga" värkar??
Ja som frågan i rubriken lyder. När förlossningen börjat, men innan de äkta så attsäga värkarna kändes, hur kände och mådde ni då?
Ja som frågan i rubriken lyder. När förlossningen börjat, men innan de äkta så attsäga värkarna kändes, hur kände och mådde ni då?
Jag fick molvärk och mådde illa.
Kände inget alls i början.. trodde det var vanliga förvärkar som spökade så gick för att sova. Fattar inte att jag 4 timmar senare fortfarande trodde det var förvärkar!
Sen gick vattnet. Därefter kom en värk som gjorde att jag spydde som i exorcisten, tur att jag redan stod i hallen 1,5 meter från toan! Efter det så flöt det på hur bra som helst...
Var och hur satt molvärken? Känner mig helt dum, väntar andra barnet men kan inte på något vis minnas hur det var med första :/ har börjat få nån typ av värk som kommer o går, men sitter i rygg och mage (mest åt höger) tror men ej säker att lite slemmis lossna i förmiddags. Men haft pina värk till ifrån några veckor men kan tänka mig att detta känns liite annorlunda. Vill ju vara helt säker i princip ifall de e nåt innan man ringer alla som man behöver hjälp med för barnvakt o det om de e på G. Jag har ju inte onnnt, men det känns emellanåt,,
Kände inget förän vattnet gick. Och en timme efter att vattnet gick kom första värken! Sen 2 timmar efter första värken började krystvärkarna!
det började med värkar, innan kände jag att "ja det ska ju börja strax (föra tt jag bestämt så)"
Mådde oförskämt bra med båda. Sammandragningar och så (men det hade jag ju haft i flera månader). Med tvåan startade det hela med vattenavgång så ingen tvekan. Med trean vaknade jag av mensvärk (ont, inte kraftigt, men ont) som kom regelbundet var 15:de minut. 3,5 timme senare tittade han ut .
Puffar upp
Puffar! Gick in idag i 36+0 och har "tömt" mig sen imorse och börjat må väldigt illa och bebis är väldigt rörlig. Bm sa att hon tror att det kan vara på g snart, nån annan som kännt så innan värkarna/vattnet går?
Puffar! Gick in idag i 36+0 och har "tömt" mig sen imorse och börjat må väldigt illa och bebis är väldigt rörlig. Bm sa att hon tror att det kan vara på g snart, nån annan som kännt så innan värkarna/vattnet går?
Lös i magen var ett tecken för mig dagen innan. Sen vaknade jag på natten av en riktig kraftig sammandragning och de fortsatte med kanske en 5-tio min emellan. Gick på toa och såg att slemproppen börjat lossna. Ringde fölossning som sa att omföderskor ofta har täta men svaga värkar först men att de kommer ändra karaktär och bli kraftiga men mer glest sen. Precis så blev det för mig och det hade jag ingen aning om innan, just att de kom så tätt med svagt och sen hård men mer sällan.
Kan ju vara bra att veta så man inte blir orolig att de är så ofta på en gång...