• Josefineeeeee

Socionom - nyexaminerad lön

Hej! Jag har skapat den här tråden för att kolla lite hur ingångslönen ser ut för en nyexaminerad socionom. Jag har nu fått jobbintervju och känner mig lite osäker på vad man ska önska för lön om frågan kommer. Jobbet ligger i Stockholm och är myndighetsutövnig. Har har arbetat på samma enhet under sommaren men inte som socialsekreterare utan ekonomihandläggare. Jag tar examen nu i januari 2014, dvs. om cirka 2 månader och är därför intresserad av att höra vad ni som är nyexade och fick jobb under 2012/2013 fick för lön? Och om ni har haft en löneförhandling, hur gick det? Tack!!

• Svar på tråden Socionom - nyexaminerad lön
  • Josefineeeeee
    elwis skrev 2013-11-25 12:40:03 följande:
    Undrar samma sak! :)

Vad har du funderat att lägga ribban på?
  • elwis

Jag har fått jobb nu så har lite att gå efter! Om jag var du skulle jag satsa på att hamna mellan 26 000 - 27 000. Kanske lite mer t.o.m… 

• Josefineeeeee

Jag fick 25.500 kr.. Tyvärr är man inte lika tuff som man tror att man är, dock har jag flera fördelar förutom lönen med det jobbet så på det viset kvittar det. Hur gick det för dig? Vad hamnade du på? 

• Josefineeeeee
    elwis skrev 2014-01-19 11:24:16 följande:
    Nu har det iofs gått en tid, hur gick det? Glad
    Jag fick 25.500 kr.. Tyvärr är man inte lika tuff som man tror att man är, dock har jag flera fördelar förutom lönen med det jobbet så på det viset kvittar det. Hur gick det för dig? Vad hamnade du på? 
Svar på tråden Socionom - nyexaminerad lön