Softyy skrev 2014-04-20 16:28:21 följande:
Känner 5 st som gjort en GBP:
3 st av dessa gick först ner sedan upp igen, 1 fick utföra korrigerande operationer efter pga smärta, 2 fick utföra flera GBP op.
1 st som dog efter sin GBP operation
1 som jag inte vet hur det har gått med.
Bättre du försöker lägga om kosten och börja motionera, det finns hjälp att få!
Alla kan börja vardagsmotionera tex gå till affären, ställa bilen lite längre bort, ta en extra promenad varje dag på 30-40 min, börja springa, simma, rida, lek-land m.m.
Jag har lagt om min kost o har sakta börjat dala ner. jag hoppas slippa op men detta är mitt sista försök o jag har fått min op godkänd jag ville bara göra ett sista försök.
o ja detta med vardagsmortion jag har inget körkort o tar bara bussen längre sträckor till skolan tex som det är 2 mil till. annars går jag till o från affären, dagis, från busss till skola och har hund som ska ha en lång promenad om dagen. vet ej hur jag ska hinna med mer efter som jag måste få ha lite tid med min familj med.
o jag vet inte men du kan inte ha problem med övervikt verkar det som. promenad visst men springa?! idag har jag gått ner så har "bara 48 kg kvar att gå ner till normal vikt. men ta du 45 paket med mjölk på ryggen eller hur du nu vill o spring. det orkar man inte och knäna klarar det absolut inte. sen vet jag inte men 48 kg för mycket på mig gör att jag idag väger 117 o tror inte det kan vara bra för en häst att få det på ryggen o lekland går jag på med barnen men det kan man ju inte göra varje vecka, inte ens barnen skulle vilja det. men jag rör mig dagligen och mycket med. så det är inte felet, jag äter inte godis o massor med sallad o jätte lite fett o kolhydrater. jag kan inte ändra mer på mitt liv, idag lever jag som en opad men äter mer o de som jag äter mer i mängd tar jag i grönsaker för att vikten ska sakta gå ner.
och alla saker du rabblade upp. jag vet inte men de i din omgivning måste haft otur!! eller misskött sig! jag är medveten om riskerna jag tar om jag gör en operation och det var inte det jag undrade över utan mer hur man känner som person när man gjort den, med eller utan komplikationer vilket var bäst skulle man varit överviktigt eller är man glad ändå över operationen..