Vilken elleverantör har ni? Är ni nöjda?
Som rubriken lyder..
Som rubriken lyder..
Vi har ett bolag med samma namn som vår komun "xxx energi" med närproducerad miljöel (vind och vatten) som tillval.
jämtkraft, bästa företaget i sverige, om man nu bor i någon av ägarkommunerna eftersom du inte kan få nått bättre avtal någon annan stans
Vill ni gjort aktiva val för att få el producerat av vind och vatten?
Vi har EON hos oss och betalar runt tusenlappen för 3 månader.
Och då har vi ändå lampor tända nästan dygnet runt (blir mörkt här redan vid 15.00 tiden) och 3 laptop datorer igång runt 10-15timmar per dygn (inkopplade med sladd då vi inte kör med batteridrift eller tar med dem ut då 2 av dem är stora 17tums och en är en liten Asus Eee PC 900 på 11tum som jag bara använder som skrivdator.)
Ts menade du mig? Om du gjorde det så ja det är ett eget val som kostar några öre mer att få el från närliggande vind och vatten verk. Men såklart värt varenda öre
Öresundskraft.
Inte jättenöjd. Men de duger.
Har vattenfall. Jämförde på elskling och såg att jag skulle spara massor om jag bytte till ett flertal alternativ. Ringde vartenfall och pååekade detta och fick då en rabatt jag blev nöjd med. Önskar att jag hade råd att sponsra mer miljövänliga alternativ men son vpr ekonomi ser ut för dagen är det billigast möjligt som räknas.