• Anonym (hjälp tack)

Tips på bra (kvinnlig) gynekolog i Borås!

Jag skulle vilja ha tips på en bra (kvinnlig) gynekolog i Boråstrakten. 

Så som jag förstår det så måste man gå till privata gynekologer i Borås om man vill ha kontakt direkt, eftersom gynekologen på SÄS bara hänvisar en till barnmorskorna inne i stan? Och barnmorskorna inne i stan säger att såvida det inte gäller en graviditet så svarar de bara på preventivmedelsfrågor... Eh..?

Så, har ni något tips? Hjärta 

• Svar på tråden Tips på bra (kvinnlig) gynekolog i Borås!
  • gezellig

Det finns en mottagning på allégatan, gick förvisso hos en man där, men kanske jobbar det kvinnor där mf. Centrumhälsan heter det om jag inte minns helt tokigt.

• Anonym (hjälp tack)

Tack för tipset! :) Kollade upp dem tidigare och tyvärr verkar det inte jobba någon kvinnlig gynekolog där.

• gezellig

Nu vill jag inte ifrågasätta din anledning att absolut vilja ha en kvinna, det där är helt upp till var och en. Blir det kris och du måste ha hjälp fort och därför behöver bortse från kön så kan jag verkligen rekommendera honom. Jag, och alla mina vänner som går till honom är nöjda.

Hoppas det löser sig i vilket fall som helst.

• mammasmirakel

Han är jättebra, verkligen. Janos amosy heter han och hans fru Eva Amosy som är barnmorska jobbar också där.
    Annars har finns det ingen mer vad jag vet. Har du möjlighet att åka till Göteborg så kanske det är ett alternativ.

• Anonym (Instämmer)
    mammasmirakel skrev 2013-10-31 22:49:26 följande:
    Han är jättebra, verkligen. Janos amosy heter han och hans fru Eva Amosy som är barnmorska jobbar också där.
    Annars har finns det ingen mer vad jag vet. Har du möjlighet att åka till Göteborg så kanske det är ett alternativ.
    Instämmer. 
    Hade också problem med att gå till manliga gynekologer, men så hade jag egentligen inget val, och då föll det på Janos. Han är jättebra, verkligen!  
Svar på tråden Tips på bra (kvinnlig) gynekolog i Borås!