• kille22

Min pappa missbrukar, avtrubbad..

Hej.

Tänkte göra en lång historia kort.. Min pappa har alltid varit en missbrukare, Allt från alkohol till droger..
    Min familjesituation har alltid varit strulig ända sen jag varit liten.  Jag har haft en kontakt med han ett tag för han har försökt att återupptagit kontakten och jag var med på det.. men snart så blev allt som vanligt.. Han ljuger,knarkar och ändå så känner jag att jag får dåligt samvete över att han bara sitter själv där hemma.
    Han manipulerar alla i sin närhet och vänder på allt som är hans fel.

Idag fick jag reda på några saker som slår allt som har varit tidigare och jag blir knappt berörd av det längre, jag känner bara " jaha ", normalt sätt så kanske man blir ledsen,arg eller besviken.. någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Min pappa missbrukar, avtrubbad..
  • Anonym (En till)

Här har du en till.

Min "pappa" har inte missbrukat alkohol men droger :(

Känner som du... Jaha...

:( jättetråkigt och jag har gråtit mycket men nu har jag gett upp.

• Anonym (roadrage)

Föräldrar som är skitstövlar skiter jag i, jag sa upp bekantskapen med min farsa när jag blev 25 för jag orkade inte ha ont i magen jämt över vad han nu skulle hitta på eller kläcka ur sig.

Det var rätt beslut för mig men jag gick på samtal i ett halvår först, hoppas att du också kan få hjälp att reda ut vad du vill med den här relationen.

Man blir hård och kall och lite skadad av att behöva hantera sånt som barn, så är det. Det som hänt sitter kvar länge länge, men nu har jag inte fått några nya dåliga minnen på många år och då kan jag lägga det bakom mig.

Jag vet i alla fall hur jag verkligen inte vill leva livet.

• kille22

tack för alla svar.... jag har sagt upp kontakten med han helt nu... han har börjat knarkat igen... det sorliga är att min bror har följt med, min store bror..  blir alltid sentimental när jag har fått i mig alkohol och får dåligt samvete för min bror. men han har svikit mig sen jag var liten.. han har lovat och lovat,men han åker in och ut i fängelse.. 

hoppas ni andra har det fint ..!

Svar på tråden Min pappa missbrukar, avtrubbad..