Hormonspiral som sitter fel?
Hej!
Jag satte in min första hormonspiral den 21a januari och insättandet gick problemfritt. Hade lite "mensvärk" första dagen och småblödningar i två månader. Sedan upphörde allt och jag märkte inte av min spiral innan juni då jag efter samlag fick en liten blödning som varade i ungefär två veckor, har sedan fått rikligare blödningar från månad till månad sedan dess och även känt smärtor i livmoderstrakten. Sökte för detta för ca en månad sedan och var på två gynundersökningar plus vul. Allt såg bra ut förutom att jag hade bakteriell vaginos som jag fick gel utskrivet för. Blev det inte bättre eller kom tillbaka skulle jag inte göra något mer eftersom jag varken lider av klåda eller sveda.
Nu däremot har jag känt ett väldigt obehag i några dagar och även extrema smärtor som varken går över eller lindras av värktabletter. Har jag något som trycker mot nedre delen av magen eller om jag kommer emot på vänstra sidan mot vänstra äggstocken gör det mycket ont. Kände även idag efter om trådarna satt som dom skulle och den ena tråden kändes knappt alls och den andra kändes lite mer men dom känns inte som för någon vecka sedan. Nu undrar jag om det kan bli så att dom känns mindre eftersom "mensen" vilken dag som helst borde dyka upp och att det kanske svullnar något omkring livmoderhalsen? Och att smärtorna bara är från min bakteriella vaginos? Eller om detta är något som borde kollas upp ännu en gång?
Ska tillägga att jag haft samlag vid två tillfällen efter senaste gynundersökningen och kände ett visst obehag samt smärta efteråt och undrar om det kan ha varit så att spiralen lyckats flytta på sig eller hamnat snett.
Mycket tacksam för svar. :)