Man får tatuera sig när man är myndig
Hej, allesamman.
Jag är 19 år och älskar tattueringar. Bor med min morsa (står i bostadskö) Hon är inte jätte glad åt tatueringar men har inget emot eller inga problem med att jag tatuerar mig för jag är myndig och bestämmer själv. Jag har egen inkomst. Min morsa lägger sig inte i mitt liv så mycket eftersom jag är 19 år.
En sak jag är orolig för är att min farsa kommer bli sur på mig när han får reda på att jag har 6 tatueringar (den sjunde kommer om 19 dagar)
Jag träffar inte min farsa så ofta sist vi träffades i sensommar hade jag bara 3. Han har själv 2 tatueringar.
JAG TYCKER NÄR MAN ÄR MYNDIG SKA INTE EN FÖRÄLDER BESTÄMMA OM MAN FÅR TATUERA SIG ELLER INTE!
Träffade min farsas ex idag
hon frågade om min farsa visste om jag hade 6 tatueringar nu. Jag sa att vi inte hade snackat på länge. Jag sa också att jag får göra vad jag vill med mitt liv, då svarade hon "det får man faktiskt inte" (det är ju sant i och för sig) men när det kommer till tatueringar avgör man väl själv.
Jag är dels det trött på de "vuxna" personer jag känner gnäller på mina tatueringar och säger att det är synd att jag tatuerar mig som jag gör.
Jag är trött på folk som är anti tatueringar! Det är helt upp till en själv om man vill tatuera sig. Jag har inga problem med att vissa inte vill men att vissa är emot tatueringar är hemskt