• ÄlskarBenjaminsyrsa

Man får tatuera sig när man är myndig

Hej, allesamman.
    Jag är 19 år och älskar tattueringar. Bor med min morsa (står i bostadskö) Hon är inte jätte glad åt tatueringar men har inget emot eller inga problem med att jag tatuerar mig för jag är myndig och bestämmer själv. Jag har egen inkomst. Min morsa lägger sig inte i mitt liv så mycket eftersom jag är 19 år.
    En sak jag är orolig för är att min farsa kommer bli sur på mig när han får reda på att jag har 6 tatueringar (den sjunde kommer om 19 dagar)
    Jag träffar inte min farsa så ofta sist vi träffades i sensommar hade jag bara 3. Han har själv 2 tatueringar.
    JAG TYCKER NÄR MAN ÄR MYNDIG SKA INTE EN FÖRÄLDER BESTÄMMA OM MAN FÅR TATUERA SIG ELLER INTE!
    Träffade min farsas ex idag
    hon frågade om min farsa visste om jag hade 6 tatueringar nu. Jag sa att vi inte hade snackat på länge. Jag sa också att jag får göra vad jag vill med mitt liv, då svarade hon "det får man faktiskt inte" (det är ju sant i och för sig) men när det kommer till tatueringar avgör man väl själv.
    Jag är dels det trött på de "vuxna" personer jag känner gnäller på mina tatueringar och säger att det är synd att jag tatuerar mig som jag gör.

Jag är trött på folk som är anti tatueringar! Det är helt upp till en själv om man vill tatuera sig. Jag har inga problem med att vissa inte vill men att vissa är emot tatueringar är hemskt

• Svar på tråden Man får tatuera sig när man är myndig
  • ddaka

Det är väl klart att du bestämmer över din kropp vad du vill göra med den när du blev 18.. Jag har 9st tatueringar och är 22, gjorde min första när jag var 16 (från morsa på födelsedagspresent, hon har bara två st) hon brydde sig inte något dugg att jag tatuerade mig när jag var 17 när jag gick dit själv med mina kompisar. Men annars har dom inget med att göra eftersom du är över 18, det är du som bestämmer nu :) ogillar dom det, struntar i bara vad dom säger och ler åt :) vad för tatueringar har du? :D

• ÄlskarBenjaminsyrsa
    ddaka skrev 2013-11-01 00:14:41 följande:
    Det är väl klart att du bestämmer över din kropp vad du vill göra med den när du blev 18.. Jag har 9st tatueringar och är 22, gjorde min första när jag var 16 (från morsa på födelsedagspresent, hon har bara två st) hon brydde sig inte något dugg att jag tatuerade mig när jag var 17 när jag gick dit själv med mina kompisar. Men annars har dom inget med att göra eftersom du är över 18, det är du som bestämmer nu :) ogillar dom det, struntar i bara vad dom säger och ler åt :) vad för tatueringar har du? :D

Tack för ditt stöd. jag tatuerar in seriefigurer. Har Benjamin syrsa, Figaro, Kloker, Glader, Filurkatten och Tails (från Sonic den ända som inte är från Disney)
  • ÄlskarBenjaminsyrsa
    ddaka skrev 2013-11-01 00:14:41 följande:

hur ser dina tatueringar ut då? :D
  • LängtansBlåaBlomma

Gjorde du alla sex efter din artonårsdag? Klart de kan ha åsikter men strunta i det. Dock tycker jag att det är synd att unga tatuerar hela kroppen innan de ens fyllt tjugo. Tycker att en förtäckt kropp ska långsamt fyllas med tatueringar med tiden. Tänk om du fyller alla bra platser nu och så kommer du på bättre motiv om några år. Men det är bara min åsikt.

• ddaka

Gick inte tagga dig med ditt inlägg, älskarbenjaminsyrsa;

Det är klart jag stöder hihi. Åh det borde vara så fina tatueringar du har :D

* Jag har stjärna/hjärta som tribal som jag har ritat själv, gjorde den när jag var 16 på magen.

* Körsbär på handleden vänstra, mitt namn, födelsedatum och tecken av oxe på höger handleden.

* Citat; lev varje dag om det vore din sista på engelska på ryggen/nacke.

* Min pappas födelsedatum och dödatum på armen bredvid handleden (han gick bort när jag var 14)

* Katt tassar

• ddaka

Katt tassar och min första hunds tassar som jag kopierade, hon är snart 3 år :) Döskalle på benet, 4st fri fåglar på foten.. Har räknat fel haha, det blev 8 st Såfall :D

• ÄlskarBenjaminsyrsa
    ddaka skrev 2013-11-01 19:00:41 följande:
    Katt tassar och min första hunds tassar som jag kopierade, hon är snart 3 år :) Döskalle på benet, 4st fri fåglar på foten.. Har räknat fel haha, det blev 8 st Såfall :D

vad gulligt tatueringar är det bästa som finns
  • ÄlskarBenjaminsyrsa
    ddaka skrev 2013-11-01 18:58:17 följande:
    Gick inte tagga dig med ditt inlägg, älskarbenjaminsyrsa;

Det är klart jag stöder hihi. Åh det borde vara så fina tatueringar du har :D

* Jag har stjärna/hjärta som tribal som jag har ritat själv, gjorde den när jag var 16 på magen.

* Körsbär på handleden vänstra, mitt namn, födelsedatum och tecken av oxe på höger handleden.

* Citat; lev varje dag om det vore din sista på engelska på ryggen/nacke.

* Min pappas födelsedatum och dödatum på armen bredvid handleden (han gick bort när jag var 14)

* Katt tassar

fav.me/d6sjcdq så ser de ut
  • ÄlskarBenjaminsyrsa
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-11-01 11:53:15 följande:
    Gjorde du alla sex efter din artonårsdag? Klart de kan ha åsikter men strunta i det. Dock tycker jag att det är synd att unga tatuerar hela kroppen innan de ens fyllt tjugo. Tycker att en förtäckt kropp ska långsamt fyllas med tatueringar med tiden. Tänk om du fyller alla bra platser nu och så kommer du på bättre motiv om några år. Men det är bara min åsikt.

har gjort alla 6 efter 18 års dagen. Gjorde 2 förra året och 4 detta år.
  • chrissandra

Ja, man får göra tatueringar så mycket man vill när man är myndig och när man kan betala för dem.

Jag önskar och hoppas och tror dock att ingen av mina barn kommer att göra det.
    Dels för att jag inte är ett fan av tatueringar och dels för att jag vet att man förändras med åren och det man tycker är coolt när man är 18 kanske redan vid 25 är totalt fel. Trist att behöva ångra en massa tatueringar.

Svar på tråden Man får tatuera sig när man är myndig