• Anonym (Fråga?)

Spåra hotmailadress?

Jag har fått ett anonymt mail men hotmailadressen syns ju - kan jag spåra vem adressen tillhör eller är det kört?

Adressen är bara ett namn typ birgit70 men jag känner inget med det namnet. 

• Svar på tråden Spåra hotmailadress?
  • Anonym (Fråga?)

anledningen att det ligger i relationsproblem är att någon säger att min man är otrogen

• Anonym (lyckatill)

Har du testat att googla adressen, den kanske kommer up pa forum, facebook och sant men om nagon har skapat den bara for att maila dig sa ar det nog svart om de inte gor nagot olagligt. 

lycka till

• Anonym (Fråga?)

Nej det kommer inte upp nått när jag gogglar adressen.

Så nån som jobbar på Hotmail kan inte se vem som har reggat kontot?

Får väl svara och fråga vem det är   

• Anonym (lyckatill)

Jag vet inte om hotmail skulle ge ut san information. 

Lycka till och hoppas att det som stod i mailet  inte ar sant.  

Om h*n ar allvarlig sa svarar de sakert tillbaka 

• Anonym (a)

Nej, hotmail ger inte ut sånt och tur är väl det. Det enda du kan göra är att leta redan på nån hacker för att få fram IP. 

• cirpen

Dukan se ipadressen i tex windows live mail.
    Ta upp brevet sen nånstans i menyn tar du egenskaper. Tror det sen heter header(?). Sitter ej vid datorn nu.
    Sedan surfar du till ngn ipspårare för att där se varifrån ip kommer.

• cirpen

Den ip du ser är alltså ip till internetleverantören, men hintar om varifrån det kommer geografiskt iallafall..

• isabell99
    cirpen skrev 2013-11-01 13:41:00 följande:
    Den ip du ser är alltså ip till internetleverantören, men hintar om varifrån det kommer geografiskt iallafall..
    Fast det syns väl inte i hotmail adresser?
  • cirpen

Jo det gör faktiskt det! Men du måste ha ett mailprogram på datorn.

• isabell99
    cirpen skrev 2013-11-01 13:55:32 följande:
    Jo det gör faktiskt det! Men du måste ha ett mailprogram på datorn.
    Vilket mail program? För att jag är också intresserad av detta och har försökt men det funkade inte eller jo, kommer bara fram till hotmails IP, i någon stad i USA, kommer inte ihåg just nu vilken...
  • Anonym (lyckatill)

Jag har inte hotmail och kan inte testa det har men kolla om det funkar: 

Det finns ocksa filmer pa youtube som visar hur man gor fast jag har inte kollat dem heller...

Sure can. This is how you do it. Do you have 2 email address you can use? If so, send one to your hotmail account. Now go to your hotmail account, go to options on the right hand side, go to mail display settings, message headers and set it to advanced. Save it and now open up a webpage calledwww.whatismyip.com. Minimize it and remember the ip. Go to the messge you sent yourself, open it.

Look for this:

MIME-Version: 1.0 
    X-Originating-IP: [xx.xxx.xxx.xxx] <--This is your IP Address
    X-Originating-Email: [squirly61@msn.com
    X-Sender: *********@ msn.com 

Did it match your ip address? 

Svar på tråden Spåra hotmailadress?