• Anonym (??)

Täcker försäkringen detta utan kvitto?

Jag fick en iPad 2 förra julen i julklapp av min mans familj. Den är ovärderlig för mig då jag använder den dagligen i mitt skolarbete. Igår slängde min dotter den i golvet och hela skärmen sprack. Även skalet på baksidan gick sönder. Jag har en bra hemförsäkring med drulle och utökat elektronikskydd. Men tror ni jag får ersättning för att reparera ev köpa en ny från försäkringen även ifall jag inte har kvittot? Har ringt svärmor men dom har flyttat och har inte kvar kvittot. :( är de kört tror ni? Jag ska ringa dom på måndag och höra, men vad tror ni?

• Svar på tråden Täcker försäkringen detta utan kvitto?
  • magelita80

Jag jobbar på försäkringsbolag. Nej, jag tror inte det är något problem. Har du inga skador sedan tidigare så borde det vara lugnt. De flesta försäkringsbolag har börjat telefonreglera.

• Frontline

Det är nog tvärkört skulle jag tro...
    Min gick sönder i våras då grabben slängde ner den från trappan och jag var tvungen att visa kvitto..

Men om inte du har ett kvitto så kanske nån annan har ett att låna ut om man vill gå den vägen..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (??)
    magelita80 skrev 2013-11-01 18:53:17 följande:
    Jag jobbar på försäkringsbolag. Nej, jag tror inte det är något problem. Har du inga skador sedan tidigare så borde det vara lugnt. De flesta försäkringsbolag har börjat telefonreglera.

Ända skada jag anmält sen tidigare är stöld av min cykel.. Inget annat. Hoppas jag kan få ersättning.
  • Anonym (??)
    Frontline skrev 2013-11-01 18:54:34 följande:
    Det är nog tvärkört skulle jag tro... Min gick sönder i våras då grabben slängde ner den från trappan och jag var tvungen att visa kvitto.. Men om inte du har ett kvitto så kanske nån annan har ett att låna ut om man vill gå den vägen..

Nej jag tänker absolut inte förfalska kvitto. Säger dom nej så är de väldigt trist. Men då får de vara så. Har inte nerver eller samvete att ljuga.
  • magelita80

Vad har du för försäkringsbolag? Jag har trygg hansa. Jag har både en klantig man och en klantig son som förstör saker. Jag har ringt flera ggr och anmält skador och då har de telefonreglerat.

• Anonym (??)

Folksam. Jag hade trygghansa innan men var inte nöjd med dom eftersom skadebeloppet måste uppnå 1500:- Största delen av min elektronik är inte värd så mycket så jag kunde aldrig få ut något där när olyckan var framme.. Hade ändå självrisk på bara 500:-..

• kiki

Jag tappade min iPhone i toaletten för ett tag sen, ringde försäkringsbolaget och förklarade vad som hänt. Fick pengar för en ny 4 dagar senare på kontot. Dom frågade inget om kvitto, vilket jag dock hade om dom hade frågat. Så de går nog bra ska du se

• Frontline
    magelita80 skrev 2013-11-01 18:57:39 följande:
    Vad har du för försäkringsbolag? Jag har trygg hansa. Jag har både en klantig man och en klantig son som förstör saker. Jag har ringt flera ggr och anmält skador och då har de telefonreglerat.
    Jag har fått mailat in mina kvitton, men det kanske är olika på försäkringsbolag och vem man får prata med för stunden.
    Vi har Länsförsäkringar...
  • Anonym (Z)

Men du ska väl betala en självrisk med

• magelita80

Det är ett stort bolag så jag har svårt att tänka mig att de inte skulle telefonreglera. De flesta stora bolag gör det nu. Och det är ju inte så att du har tappat den. Då kan du ta bild på den trasiga ipaden som bevis.

• Zero

Hände mig igår! Dottern kastade ipaden i golvet och har precis pratat med Folksam och pengarna ska va på mitt konto om några dagar. Inget kvitto!

• magelita80

Länsförsäkringar är lite knepiga eftersom varje bolag är enskilt. Eftersom jag kobbar inom branschen så har jag kontakt med andra försäkringsbolag. Vissa LF bolg är bra, andra inte. Tycker tex Dalarnas är värdelösa. Tror att Bergslagen, Skåne och Stockholm är bra.

• IafiaE

Annars kan du ringa dit den är köpt och få en kopia på kvittot.

• Anonym (??)

Ja hos folksam är självrisken 750kr och de är samma belopp skadan måste vara värd för att få ut något. Aa får hålla tummarna iallafall. Trist att lägga ut så mycket på en ny. =/ vet inte riktigt vilken butik. De va nån i Sthlm iallafall. Säger dom nej kanske man kan kolla upp de.

• Stokke

Din dotter slängde den i golvet. Låter som en plötslig och oförutsedd händelse.

Svar på tråden Täcker försäkringen detta utan kvitto?