Karla dental annonserade en sk deal på företaget Lets deals hemsida. För 199 kr skulle man få en tandundersökning med röntgen, polering och lätt tandstensborttagning. När jag kommer dit verkar det vara en sköterska eller hygenist som utför undersökningen. Tandläkaren Karla Regio kommer in i slutet och stannar i ca 1,5 minut. Hon frågar sköterskan/hygienisten vad hon har hittat. Sköterskan/hygienisten berättar att hon har hittat tre hål och Karla säger att hon har rätt. Karla säger att det kommer kosta mig 2 700 kr och att sköterskan/hygienisten ska boka in mig. Sedan lämnar hon rummet. Sköterskan/hygienisten försöker mycket riktigt boka in mig på ett nytt besök som ska kosta mig 2 700 kr. Jag ber om att få återkomma. För två år sedan hade jag inga hål och nu har jag plötsligt tre???
Dagen efter begär jag ut min journal med röntgenbilder. Jag skickar bilderna till bekanta tandläkare som är snälla att ta sig tid och titta på min journal. Det är tre tandläkare, helt oberoende av varandra. SAMTLIGA tre tandläkare säger att de ser början till ett hål men som inte har blivit ett hål än. De rekommenderar uppföljning om ett år. Karla dental hade alltså tänkt att laga mina tänder, som tydligen inte behöver lagas. Vid det här laget upplever jag kliniken som en bluffklinik som tagits upp på Uppdrag granskning.
I dealen på Lets deal stod det att kostanden var 199 kr, ur egen ficka. Det stod inte något om att mitt allmänna tandvårdsbidrag skulle tas också. Eftersom jag nu fått beräftat att kliniken inte är att lita på ringer jag upp Försäkringskassan och frågar om mitt allmänna tandvårdsbidrag. Samma dag som mitt besök hos Karla dental begärde de att få mitt bidrag, inte bara för ett år utan för två år. Den summan var 600 kr. Totalt hade min undersökning alltså kostat 799 kr.
Jag ringde till Karla dental och påpekade deras "miss" med mitt tandvårdsbidrag. Receptionisten sa att det hade skett ett missdag "av bara farten" eftersom de har så många vanliga kunder som inte har köpt kampanjer via något företag.
Anledningen till att företag annonserar med dealer och kampanjer är väl för att de inte har bra med kunder?
Som ni säkert förstår rekommenderar jag INTE Karla dental.