• Boarder

Kan man basta/bada med nail hair/keratinvax-extensions!?

Ja, som rubriken lyder; kan man bada med löshår som är fäst med keratinvax?! Så kallat nail hair.

Vet att fästena kan vara känsliga mot värme, men en ångbastu på 45 grader borde väl funka?!
    Sen vet jag inte om klor är så himla bra. Kan ju iofs ha håret uppsatt....
    Nån med erfarenhet?! Plsss help me :))

• Svar på tråden Kan man basta/bada med nail hair/keratinvax-extensions!?
  • läkarstudent

För fästenas skull är det helt ok, de har en mycket högre smältpunkt än så. Klor är som sagt inte bra för håret, men med ett bra hår så går det bra att bada då och då. Ha gärna håret i en fläta så blir det inte så trassligt, och använd balsam eller inpackning efteråt så blir det lättare att reda ut.

This forum would be a nicer place if everyone took a chill pill. It would get even better if some people choked on them.
  • cazh82

Håller med föregående talare där, och om du ska bada i klor så sätt upp håret i en hög tofs.

• Boarder
    läkarstudent skrev 2013-11-01 21:34:20 följande:
    För fästenas skull är det helt ok, de har en mycket högre smältpunkt än så. Klor är som sagt inte bra för håret, men med ett bra hår så går det bra att bada då och då. Ha gärna håret i en fläta så blir det inte så trassligt, och använd balsam eller inpackning efteråt så blir det lättare att reda ut.

Tack så mkt för svaren!

Bra då vet jag, då kan jag iaf njuta i ångbastun! Ska ha fläta hela tiden tänkte jag, annars trasslar det bara till sig.

Första gången på spa och massage någonsin för mig :)
Svar på tråden Kan man basta/bada med nail hair/keratinvax-extensions!?