• Ung kvinna

Madrass som kan läggas på en soffa som man kan sova på?

Jag är undrar om någon av er har erfatenhet av nån bra och stabil madrass som man kan lägga på en soffa och sova bra på en hel natt? 

Jag behöver ibland sova på soffan pga snarkande pojkvän men jag sover så dåligt på den soffan och tänkte att det borde gå att köpa en bekväm madrass som man vid behov kan slänga upp på soffan och sova gott en hel natt.

Någon med bra tips?

Tacksam för svar! 

• Svar på tråden Madrass som kan läggas på en soffa som man kan sova på?
  • Dixie

Låter ju inte som en jättebra idé, hur stor soffa har du? För en madrass har ju oftast måtten 80/90 x 200 och de flesta soffor är mindre....

• Ung kvinna
    Dixie skrev 2013-11-01 20:49:50 följande:
    Låter ju inte som en jättebra idé, hur stor soffa har du? För en madrass har ju oftast måtten 80/90 x 200 och de flesta soffor är mindre....
    soffan är en stor tvåsitssoffa.. vet annars inte hur man ska göra.. 
  • Anaerob

Skicka sambon till läkaren och ta tag i grundproblemet?

viktnedgång
    andningshjälpmedel
    operation i svalg och/eller luftvägar 

• Dixie
    Ung kvinna skrev 2013-11-01 20:55:34 följande:
    soffan är en stor tvåsitssoffa.. vet annars inte hur man ska göra.. 

Vem vilka mått har soffan? Då hade jag hellre haft en madrass under soffan att dra fram....
  • Ung kvinna
    Dixie skrev 2013-11-01 21:12:43 följande:

Vem vilka mått har soffan? Då hade jag hellre haft en madrass under soffan att dra fram....
    det är min särbo, har inte måtten i huvudet och soffan har inte tillräckligt stort gap under att man kan ha en madrass under, annars hade det varit en utmärkt ide.
  • Frögurka

Kan rekommendera en luftmadrass. Inte sånt där skräp man har på stranden såklart Finns på jysk i olika storlekar. Dom har inbyggd pump, in me kontakten o tryck på knappen då pumpar den upp sej på kanske 3 min. Låter som fan, men smidigt.. Pumpen tömmer den öven maximalt på luft så drn lätt går att vika ihop. Pga av stor familj o platsbrist så gör ja o gubben sp, vi sover på en sån stor (160cm) i vrummet.

• tilj75

Köp en bra skummadrass och skär till den till rätt mått. Finns på jysk.

• paret

Vi har en uppblåsbar madrass.
    Vi reser soffbordet och för in benen under soffan då vi har gäster.
    Funkar mycket bra.

Svar på tråden Madrass som kan läggas på en soffa som man kan sova på?