amning/vikt
Har hört ett flertal gånger att man rasar i vikt om man ammar länge minst ca6 mån. Stämmer det?
Har hört ett flertal gånger att man rasar i vikt om man ammar länge minst ca6 mån. Stämmer det?
Jag ammade i 3 månader o rasade i vikt trots att ja åt massa onyttigt o inte tränade!
Men är nog olika från individ till individ:)
Jag ammar å rasar i vikt lillen är tre månader nu! Men det är så olika med dottern gick ja inte ner av att amma!
Okej får väl hoppas att jag går ner i vikt, har gått upp väldigt mycket under min graviditet
Har aldrig hört att man måste amma i 6 mån för att gå ner i vikt, tror mer det beror på hur mycket man äter och rör på sig!?
Väldigt individuellt. Jag går ner mycket av amning. Med första två barnen åt jag massor och mycket onyttigt och fick ändå kämpa med att inte gå ner för mycket. Nu med trean så har det inte varit samma snabba ras. Det är sista månaden som jag märkt av det. min trea är 4 månader.
Stämmer inte på mig! Gick inte ner ett enda gram med varken ettan eller tvåan! Ok, tvåan ammar jag fortfarande, han är 2 månader, men känns inte som att jag kommer att rasa i vikt, tyvärr! Får banta sedan när jag är klar med amningen 
Jag har ammat båda mina över året (ammar fortfarande) och har aldrig rasat i vikt. Har båda graviditeterna gått upp ca 12kg och har efter båda graviditeterna tappat ca 6kg första månaden resten har jag fått promenera bort
Tack för svar :)
Nej, jag gick ned 12 kg efter förlossningen och sedan stod jag still. Helammade till 5 månader, åt bra och powerwalkade med barnvagn i minst 40 min per dag. Gick inte ned ett gram.
Fast det visade sig sedan att jag hade insulinresistens...
jag rasade i vikt 12 kg upp 20 kg ned. men det var nog snarare kosten jag åt än amningen i sig. fick äta mjölkproteinfritt pga allergi hos sonen.