• Anonym (Mia)

Vad tycker ni om att köpa mobiler/surfplattor till barn under 5 år?

Vad tycker ni om att köpa mobiler/surfplattor till barn under 5 år?

Hur gör ni själv och varför? Glad  

• Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa mobiler/surfplattor till barn under 5 år?
  • Anonym (Z)

Ok om dom hanteras på rätt sätt

• Anonym (Har inga barn)

Jag har inga egna barn men tar hand om andras barn och skulle absolut se det som en fördel att köpa dom en egen platta. Idag är de så pass billiga och har roliga appar och sånt som kan vara utvecklande. Sen får man ju ladda ner det man tycker är mest utvecklande för barnet att hålla på med och inom den ramen så faller inte angry bird in. :) Men känns praktiskt om barnet har en egen.

• Wry

Favoritar, då jag leker med tanken på att skaffa surfplatta till barnet (4 år) samt till mig själv (+30 år)

• Whitetrash86

Min dotter har haft 1 sedan hon var 4år, hon sitter snällt och spelar lärorika spel på den, sonen på 1 1/2år försöker spela men det går ju sådär. Glad

Min dotter har lärt sig mycket genom att spela på Ipaden. Då hon har språksvårigheter.

• Queenie70

Min fick sin när han fyllde fem. Tyvärr har jag haft sönder den nu.

• Anonym (....)

Skulle aldrig köpa det till en så liten. 
    Min 6åring låste sin mobil för 6 mån sedan och min 8åring grävde ner sin mobil i sanden (lekte gömma nyckel) i somras..

Inte en chans att jag köper dem nån surfplatta, sen om de vill spara pengar och köpa en själv är helt okej men jag tänker inte göra det fören de är mogna nog att ta hand om den och inte slänga den mitt på golvet och sedan trampa på den för de inte såg att den låg där..

• Anonym (nej)

Nej ja vill inte bidra till paddnacke, och massa andra problem barnen får av dom. Sen kan inte dom flesta under 5 hantera mobil/padda.

Men visst allt med måtta. förstår inte varför nån under fem år, ska få en sån sak. Det finns ju inga behov av de i så liten ålder.

• Frontline

Surfplatta är helt ok att köpa tycker jag, vi köpte en och grabben som hade gått hos en logoped i 1 år för han hade svårt att uttala vissa bokstäver satte det på 30 minuter med ett prg i paddan...

Mobiltelefon ser jag ingen anledning att köpa till barnen än..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (x)

Inget av barnen (6 år och snart 4 år) har mobil eller surfplatta. Deras pappa kommer troligtvis att köpa var sin surfplatta till dem nu i jul. Mobil får vänta, förhoppningsvis ett bra tag.

• tundra

Båda mina barn har ipads. 3,5 och 1,5 år. Leker med dem ibland korta stunder, dvs nån dag i veckan.
    Tittar på youtube eller spelar nån pedagogisk barnapp. Roligt, interaktivt och inte speciellt beroende framkallande.

Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa mobiler/surfplattor till barn under 5 år?