Hur ska arbetsgivaren fylla i blanketten?
Hej!
Jag har en tillsvidaretjänst men jobbar som säljare 100 %. Det innebär att jag har ingen grundlön utan det är 100 % provisionslön. Jag fick hem blanketter från er som jag ska lämna till min arbetsgivare.
Fråga 1. Jag började jobba i år efter studier och har fått exakt 8 löner (har jobbat i 8 månader), men de har varierat. Som jag förstår det så ska arbetsgivaren plussa ihop alla 8 löner och räkna ut en snittlön per månad och sedan räkna ut en årsinkomst, stämmer detta?
Fråga 2. Vilka rutor ska fyllas i blanketten då jag endast har provisionslön, ingen grundlön? Ska man bifoga något mer exempelvis lönespecifikationer?
Jag vet att blanketten ska lämnas till arbetsgivaren, ekonomiavdelningen, men de har aldrig gjort detta tidigare och jag vill se att det blir rätt ifyllt och man förstår inte genom att läsa de papper ni har skickat.
Tacksam för hjälp.