• bf2014

Mvc i Torslanda, erfarenheter?

Finns det någon här inne som går på mvc i Torslanda? 
    Hur trivs ni? 

• Svar på tråden Mvc i Torslanda, erfarenheter?
  • Knickan8

Hej!

Kanske lite sent. Men jag har gått på MVC i Torslanda när jag var gravid med mitt första barn som föddes 2012.Jjag tyckte det var toppen och trivdes jättebra.

Hur blev det för dig? Valde du Torslanda tillslut?

• bf2014
    Knickan8 skrev 2014-01-22 09:02:53 följande:
    Hej!

Kanske lite sent. Men jag har gått på MVC i Torslanda när jag var gravid med mitt första barn som föddes 2012.Jjag tyckte det var toppen och trivdes jättebra.

Hur blev det för dig? Valde du Torslanda tillslut?
    Japp jag bytte från Barnmorskegruppen till Torslandas mvc och jag blev otroligt nöjd! Nu har jag bara 2 v kvar till BF, och jag har bara positiva erfarenheter från barnmorskorna. väldigt trevliga
  • Knickan8

Vad kul! Var det stor skilland mellan Torslanda MVC och Barnmorskegruppen?

• bf2014
    Knickan8 skrev 2014-01-24 13:02:42 följande:
    Vad kul! Var det stor skilland mellan Torslanda MVC och Barnmorskegruppen?
    Jag gick på Barnmorskegruppen med mitt första barn och var då jättenöjd, men det var 2008. Nu denna gång så kändes det som om de blivit lite för stora. Det var väldigt opersonligt på något vis och det kändes mest som om vi "patienter" kom på löpande band.
    Jag fick inget personligt band till bm och när man var där på kontroller så fick man sällan veta vad hjärtljud, järnvärdet osv låg på, utan man fick fråga själv om det..

Vart i Torslanda bor du?
  • Knickan8

Okej... Jag som är gravid igen och tänkte att jag denna gång skulle testa barnmorskegruppen.... Men då kanske jag ska tänka om....

Jag bor i Lilleby. Vart bor du?

• bf2014
    Knickan8 skrev 2014-01-27 07:39:57 följande:
    Okej... Jag som är gravid igen och tänkte att jag denna gång skulle testa barnmorskegruppen.... Men då kanske jag ska tänka om....

Jag bor i Lilleby. Vart bor du?
    Okej, grattis till graviditeten! Jag kan ju haft otur med barnmorska, men jag träffade 2 olika och upplevde att båda två var lite "disträ" på  något vis. Det som är bra med BMG är ju att man kan göra ultraljud om det är något, men det verkar som om att det är möjligt på mvc här i Torslanda också, med deras läkare på onsdagar - om det nu är något man oroar sig för.
    Något som är skönt med BMG är ju att man får göra ultraljud vid inskrivningen för en mindre summa om man vill. Men något som förvånade mig på MVC här i Torslanda var att det gjordes ett ul i v 35.  
    Det blir säkert bra vilket du än väljer.

Jag bor också i Lilleby!
Svar på tråden Mvc i Torslanda, erfarenheter?