• Anonym (barnbarn)

Är farmor död? Hittar inte henne på Ratsit/birthday.se etc

Min farmor var en udda människa och hon adopterade bort pappa vid unga år.

Vi hade sporadisk kontakt och nu var det ett bra tag sedan. Idag tänkte jag kolla upp vilken dag hon var född då jag släktforskar, men hittar inte henne någonstans!

Jag vet att jag hittat henne på Birthday.se förut när jag skulle skicka julkort och behövde adressen

Googlade och hennes namn stod på Ratsit, men när jag klickar på namnet står det: "Ett fel har uppstått. Denna person finns inte i registret"

Eftersom hon adopterat bort pappa får inte vi uppgifter om henne, som OM hon dött lär ingen kontakta oss.

Hon fick aldrig några fler barn än min pappa.        

Hur gör jag nu?   

• Svar på tråden Är farmor död? Hittar inte henne på Ratsit/birthday.se etc
  • Anonym (Lea)

Ring Skatteverket så får du svar på din fråga.

• Anonym (Tips)

Ratsit tar bort avlidna personer ganska snabbt, någon vecka eller två. Det brukar inte stå ett fel har uppstått, utan sökresultat: 0.

Försök med Skatteverket är mitt råd. Har du kollat Eniro?

• Anonym (barnbarn)

På Eniro står hon med. Även på Hitta.se

Men inte på upplysningsföretag som Ratsit, Upplysning.se etc

Skatteverket kan man inte ringa förrän på måndag...några dagar hit eller dit kvittar väl, men det känns bara så konstigt 

Tack för era svar!      

• Anonym (:P)
    Anonym (barnbarn) skrev 2013-11-02 14:21:06 följande:

Skatteverket kan man inte ringa förrän på måndag...några dagar hit eller dit kvittar väl, men det känns bara så konstigt 

Tack för era svar!      
    Ring?
  • Anonym (Tips)

Tack för era svar!      
    Eniro och hitta.se är slöare med att ta bort avlidna, Ratsit är de snabbaste enl min erfarenhet. Tyvärr har jag haft 3 dödsfall i år, och har kollat upp, för jag vill inte de ska stå kvar i några register. Ratsit sköter sig bäst enl mig. Men du får inte upp ett felmeddelande!

Vid de 3 dödsfall jag pratar om så finns personen inte kvar i Ratsit-registret alls. Det står: sökresultat: noll. Då är personen död, om den funnits med innan. Alternativet kan ju vara att hon flyttat utomlands. Det har Skatteverket koll på, så du får försöka ha is i magen till på måndag. Hoppas hon lever. Kram!
  • Kerubmamman
    Anonym (Tips) skrev 2013-11-02 14:28:47 följande:
    Eniro och hitta.se är slöare med att ta bort avlidna, Ratsit är de snabbaste enl min erfarenhet. Tyvärr har jag haft 3 dödsfall i år, och har kollat upp, för jag vill inte de ska stå kvar i några register. Ratsit sköter sig bäst enl mig. Men du får inte upp ett felmeddelande!

Vid de 3 dödsfall jag pratar om så finns personen inte kvar i Ratsit-registret alls. Det står: sökresultat: noll. Då är personen död, om den funnits med innan. Alternativet kan ju vara att hon flyttat utomlands. Det har Skatteverket koll på, så du får försöka ha is i magen till på måndag. Hoppas hon lever. Kram!
    Det står ett felmeddelande pga att hon följer en felaktig länk från google. hon använder inte ratsits sökfunktion. 
    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Anonym (:P)
    Anonym (Tips) skrev 2013-11-02 14:28:47 följande:

Det tar tid även på ratsit. Kollade en som dog för några veckor sen och hen finns kvar..
  • Kerubmamman

Tack för era svar!      
    På hitta brukar det stå födelsedatum rätt ofta, finns det angivet för din farmor? Vet du vilket år hon är född? 
    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
Svar på tråden Är farmor död? Hittar inte henne på Ratsit/birthday.se etc