Gravid och vill inte ha pappan :-(
Jag är en 37-årig kvinna som efter en natts äventyr med en man lyckats bli gravid och jag vill absolut inte göra abort.... Jag känner inte pappan och har inga planer på att göra honom delaktig... Barnet blev till på en tillställning där företaget jag arbetar på hade anordnat lite gemensamma festligheter för alla inom företaget o då inte bara från min hemort. Pappan bor inte i samma stad som mig o jag vet inte mer än hans förnamn. Nu undrar jag några saker och jag hoppas och ber om endast seriösa svar och inga påhopp: 1. Måste jag underrätta pappan? 2. Är jag tvungen att tala om på mödravården vem som är pappa? Vad händer om jag inte gör det? 3. Finns det möjlighet att få vårdnadsbidrag från fk om pappan inte står för det? (även om det är så att jag väljer att inte namnge pappan) Jag vet att detta inte är det optimala men eftersom jag inte har barn sen tidigare och i det närmaste hade gett upp hoppet om barn så vill jag inte ta bort det o inte heller "tvingas" in i en relation med någon pga en trevlig stund på en fest... Jag hoppas ni kan förstå och ge mig lite svar på frågorna!