• Anonym (Fan)

Vi hade inte med någon present till kalaset, fy vad jobbigt!

Mitt barn var bjudet till fest idag. På inbjudningen stod det bara fest och inte att det skulle vara något födelsedagskalas.

Så när vi kommer undrar såklart den vi är bjudna till om vi har med någon present, men det har vi inte. Jag stod där och ville bara börja gråta. Varför skriver de inte födelsedagskalas då, istället för bara fest??

Jag är både ledsen och irriterad, tycker synd om mitt barn som har en så snurrig mamma som inte ens kan fixa en present. 

Men samtidigt känns det inte som mitt fel, eller betyder fest att man fyller år?    

Jag känner mig i alla fall så dum! 

• Svar på tråden Vi hade inte med någon present till kalaset, fy vad jobbigt!
  • Anonym (Fan)
    Nyfniken83 skrev 2013-11-03 11:24:51 följande:
    Jag har alltid med mig något när jag är bortbjuden... Tycker det hör till.

Ok
  • MadHatter

Det var ju dumt att det inte stod, jag hade skickat iväg ett sms om jag var osäker.

Sen tar jag alltid med en liten gåva nät jag är bjuden på fest även om ingen fyller år.

Men om du känner dig dum är det väl bara att du och barnet köper en present i efterhand och går förbi någon dag och lämnar den till barnet ifråga.

• Anonym (Fan)

Om jag åker och köper present nu som jag tar med när jag hämtar mitt barn, är det ok då?

• Anonym (Kaffe)
    Anonym (Fan) skrev 2013-11-03 11:28:43 följande:
    Om jag åker och köper present nu som jag tar med när jag hämtar mitt barn, är det ok då?

Ja, det är ju bara att du erkänner: Ni visste inte om att det var kalas.
  • Anonym (mamma)
    Anonym (Fan) skrev 2013-11-03 11:28:43 följande:

JA! Det har vi varit med om. En pappa kom med en liten present vid hämtning. Helt OK. Alla nöjda.
  • Hedebris

Vi brukar alltid köpa något litet även om det bara står pyjamasparty typ. Men köp ngt litet och lämna när ni hämtar på kalaset

• Monchichier

Man har alltid med sig något om det inte uttryckligen står något annat i inbjudan. Och till och med då är det okej att ta med sig något.
    Är det oklart så kan man höra av sig och fråga vad det är som gäller.

Är ditt barn lite äldre? I en viss ålder brukar det bli lite känsligt att kalla sitt födelsedagsfirande för kalas. Det är väl någon gång i 9-10 års åldern som man börjar vilja ha fest istället för kalas? 

• Whitetrash86

Ja hade ju direkt tänkt att det skulle vara någon typ av Halloween fest Förvånad Tänk så fel det hade blivit där.

Födelsedags fest kan man väl skriva om man inte vill ha "kalas"

• Bradbury

Fast vad är det för knasiga människor som bjuder och rätt ut frågar efter presenten?
    Har haft kalas flertalet gånger för båda barnen och skulle inte bry mig det minsta om någon kom utan present. Kul att folk kommer bara! Mina ungar har nog med grejer som det är.

Svar på tråden Vi hade inte med någon present till kalaset, fy vad jobbigt!