• lillvilda

ni som haft en blödning tidigt i graviditeten..hur gick det sen??

idag kom det lite blod när jag gick på toaletten... så nu säger dom på gynkauten att jag bara ska avvakta..jag är ju bara i vecka 5 så det går ju inget att se. Har ni haft blödning tidigt i graviditeten..å hur gick det sen?? blev det missfall..elelr blev det en bebis...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-05 22:29:36:
    det kom inget mer blod efter att jag varit på toaletten, idag har jag haft lite ljusbruna flytningar, kanske resterna sen igår. Men jag har svårt att slappna av å njuta av att vara gravid nu för jag är så rädd att det ska ha hänt nått med den lilla.

• Svar på tråden ni som haft en blödning tidigt i graviditeten..hur gick det sen??
  • Lorina

Jag hade blödningar i början! Gjorde ett vul i vecka 7 och det visade att det var 2!!! Vi har idag tvillingtjejer på 19 månader!! Lycka till!!

• Jordgubbsflickan

Jag hade en kraftig blödning i v 10 där det verkligen rann blod i en stråle ner i toaletten. Jag hade inga smärtor.

Sedan hade jag läxfärgade flytningar till och från i några veckor och till slut resulterade det i en liten flicka...

Håller tummarna för dig...

Har du ont?

• Anonym (Gravid??)

Tyvärr har jag dåliga erfarenheter.
    Fick missfall i december i vecka 5. Är gravid igen (v5+2) men tror att jag fått MF idag....
    Hoppas någon annan kan bidra med positivare erfarenheter!

• lillvilda

oj vilken tur ni hade!! ja jag försökerju hoppas men innerstinne känns det som om det är kört nu. vi längtade så efter att få bli föräldrar och nu känns det riktigt tungt.

• lillvilda

(gravid) jag bad ju om allas erfarenheter. jag förstår ju oxå vart det här kan sluta. men det verkar som o mdet finns dom här som vart med om MF å det är ju skönt att kunna vända sig till er och få stöd.

• MayaS

Med 1:an började jag blöda i v. 8 eller 9 (minns inte riktigt) och blödde fram till v. 17 detta pga lågt sittande moderkaka... när den började växa uppåt så slutade också blödningarna..... tjejen är 8½ år idag......

En blödning är inte samma sak som MF men tyvärr är det nog bara att vänta o se.

Jag hoppas på det bästa för din skull!!

• inforama

lillvilda: det kan vara olika. Det finns massor här som hade blödningar både under tidig grav och även senare och fick friska bebisar efteråt. Men det finns tyvärr även sådana som det inte gick så bra för.. Gynakuten har rätt i att det oftast inte syns något på VUL än, men de kan ta HCG-blod prov och se hur grav. utvecklas. Dessutom kan de lokalisera blödningen och på så vis tala om om blödningen är farlig. Tyvärr så när man ringer till gynakut så pass tidig i grav. så säger de att man ska avvakta (om man naturligtviss inte säger att man har skitont i magen och blöder massor). Om du vill bli lugnare, åk dit direkt; de kan inte neka dig en undersökning. Håller tummarna att det ska gå bra!

• stina 76

Jag har också fått en blödning , en dag efter BIM, har inte hänt ngt efter det. Så vi får väl hålla tummarna båda två. Undrar om man kan se på hcg-värdet om det är MF på G?

• Celindan

Mensliknande blödning och kraftiga magsmärtor i vecka sex, VUL visade inget foster alls så jag anade det värsta. Dumma, dumma läkare att skrämma upp mig så. I dag har jag en alldeles underbar liten ettåring

• inforama

stina 76: ja, det kan man se. Man mäter HCG värde två ggr med 2-3 dagar mellanrum. Vid normal grav. ska denna värde fördubblas varje 2-3 dgr. Vid utomkveds ökar värde också fast inte lika snabbt. Vid mf, minskar den.

Svar på tråden ni som haft en blödning tidigt i graviditeten..hur gick det sen??