• Nin

Torr i mitten av cirkeln ??

Hej! Blir ni torra i mitten av cirkeln? Jag brukar vara jätte fuktig 3 dagar efter sista Mensdagen brukar vara jätte fuktig i ca 7 dgg, sendan hamnar jag i en ökenperiod, jätte torr ingen sexlust alls i ca 4 dagar. Känner ni igen er i detta? Eftersom jag aldrig har fått positivt på äl Stickan, så går jag runt och tror att jag har en äl störning. Nämligen att ägget "växer" men att den inte klarar att växa mer än 13 mm. Någon som hört något om detta?

• Svar på tråden Torr i mitten av cirkeln ??
  • Pimpinellan

Dagarna mellan mens och älperioden börjar är jag torr,sen äl-flytningar 4 dar och sen tvärtorr dagen efter äl varit fram tills mensen börjar. Äl-störning betyder ju att man inte har äl alls eller sällan. Vad fick du det där ägget på 13 mm ifrån-ägg är vansinnnigt mycket mindre än så,men äggblåsan är 13 mm några dar innan ägget släpper och de brukar släppa ägg om de överskrider 10 mm. Försökt länge? Gjort utredning? Regelbunden mens? Äl-test funkar inte på alla,har du testat 2 ggr per dag under flera månader och/eller efter kl.10.00?

• Nin
    Pimpinellan skrev 2013-11-04 18:42:12 följande:
    Dagarna mellan mens och älperioden börjar är jag torr,sen äl-flytningar 4 dar och sen tvärtorr dagen efter äl varit fram tills mensen börjar. Äl-störning betyder ju att man inte har äl alls eller sällan. Vad fick du det där ägget på 13 mm ifrån-ägg är vansinnnigt mycket mindre än så,men äggblåsan är 13 mm några dar innan ägget släpper och de brukar släppa ägg om de överskrider 10 mm. Försökt länge? Gjort utredning? Regelbunden mens? Äl-test funkar inte på alla,har du testat 2 ggr per dag under flera månader och/eller efter kl.10.00?

Hej Pimpinellan och tack för ditt svar.

Då var det äggblåssan som var 13mm, gjorde Vul där läkaren sa att jag skulle ägglossa om några dagar, fick inget utslag på stickan :(
    Vi har nyligen börjat med utredning, jag har ätit en omgång pergotime. Äl stickan har aldrig visat positivt. 
  • Pimpinellan
    Nin skrev 2013-11-05 15:18:16 följande:

Hej Pimpinellan och tack för ditt svar.

Då var det äggblåssan som var 13mm, gjorde Vul där läkaren sa att jag skulle ägglossa om några dagar, fick inget utslag på stickan :(
    Vi har nyligen börjat med utredning, jag har ätit en omgång pergotime. Äl stickan har aldrig visat positivt. 
    Som sagt,har blåsan passerat 13 mm ska det mycket till för att den ska tillbakabildas-den borde släppt ägg m.a.o. Men äl-tester funkar helt enkelt inte på alla så bäst är att ta progesteronprov-då vet man definitivt om man haft äl. Antar att du gjort det och det då upptäcktes att du inte haft äl just den månaden och därför fick pergo? Men man borde egentligen tatt progesteronprov efter pergokuren också.
  • Nin
    Pimpinellan skrev 2013-11-05 17:52:57 följande:
    äl-tester funkar helt enkelt inte på alla så bäst är att ta progesteronprov-då vet man definitivt om man haft äl. Antar att du gjort det och det då upptäcktes att du inte haft äl just den månaden och därför fick pergo? Men man borde egentligen tatt progesteronprov efter pergokuren också.

Hej igen,
    Jag fick lämna blodprov för att se om jag haft äl. Lämnade på dag 24 och det visade sig att mitt progesteronväde var 75 nmol/liter. Betyder att jag haft äl, men faktum är att jag e tvecksam till det.

Har läst att ju senare in i cyrkel man kommer desto högre progesteronhalt får man i kroppen, att mitt värde låg på 75 behöver inte betyda att jag haft äl? lämnades på dag 25 i cirkeln?   
  • Eterisk

Nej, jag är inte torr någon gång under min cykel. Jag har inte och har aldrig haft flytningar (inget synligt ägglossningssekret heller) men torr i slidan har jag aldrig varit. Eller hur menar du egentligen? Jag kanske missförstår dig?

Jag kanske missförstår vad du menar med cirkel också, tänker du på menstruationscykeln? 

• Nin
    Eterisk skrev 2013-11-07 16:41:32 följande:
    Nej, jag är inte torr någon gång under min cykel. Jag har inte och har aldrig haft flytningar (inget synligt ägglossningssekret heller) men torr i slidan har jag aldrig varit. Eller hur menar du egentligen? Jag kanske missförstår dig? Jag kanske missförstår vad du menar med cirkel också, tänker du på menstruationscykeln? 

Hej, Ja precis, jag syftade på menstrationscirkeln. Jag blev extremt fuktig de dagar jag behandlades med pergotime ( 5dgg) obeskrivlig sexlust, men på dag 14 i menscirkeln extremt torr. Jag förstår mig inte på hur det kan vara så. Jag testade med äl stickor alla dagar men ingen äl. Hur r det för er?
Svar på tråden Torr i mitten av cirkeln ??