• Folke

Frun klär sig för sexigt?

Hej, min fru (40+) har börjat klä sig mer och mer sexigt/utmanande senaste halvåret än hon brukar. Kjolar och klänningar blir kortare, djupare uringningar, högre klackar och mer smink än vanligt.  Visst hon ser bra ut men skall man va bekymrad? Vi har pratat om det och hon säger att det är inget och att det är för min skull och hennes självförtroende. Nån som har varit/är i samma situation?

• Svar på tråden Frun klär sig för sexigt?
  • Anonym (AnnaS)

Var glad istället att din fru klär sig fint för bland annat din skull!
    Ge henne komplimanger istället för att ifrågasätta om hon är otrogen, såvida du nu inte har andra orsaker också att tro det... 

• Anonym (Tjej)

Jag gjorde det när jag börja träna o må bra men oxå för min kille/sambo sluta se mig o andra killar/män började se mig o när jag börja vara otrogen gick det till mer sexigt än bara snyggt osv....... Så 3anledningar för mig att klä o sminka mig bättre o mer osv.....

• IafiaE
    Folke skrev 2013-11-03 18:54:20 följande:

Hej, min fru (40+) har börjat klä sig mer och mer sexigt/utmanande senaste halvåret än hon brukar. Kjolar och klänningar blir kortare, djupare uringningar, högre klackar och mer smink än vanligt.  Visst hon ser bra ut men skall man va bekymrad? Vi har pratat om det och hon säger att det är inget och att det är för min skull och hennes självförtroende. Nån som har varit/är i samma situation?

Jag började också för ett par år sedan att bli mer mån om mitt utseende, det var smink, nya kläder mm

Jag tror att det blev så när barnen blev äldre jag kunde hitta mig själv och inte bara vara mamma.
  • Anonym
    IafiaE skrev 2013-11-03 19:26:00 följande:
    Jag började också för ett par år sedan att bli mer mån om mitt utseende, det var smink, nya kläder mm

Jag tror att det blev så när barnen blev äldre jag kunde hitta mig själv och inte bara vara mamma.
    Tror det är rätt vanligt när man hår ifrån o bara vara mamma o bli en kvinna/tjej oxå
  • Emy85

Lugna ner dig det är väl en kris,börjar väl känna sig gammal

• Anonym (snedsteg)

Jag inledde en utomäktenskaplig relation för ett par år sedan, gick ner i vikt och började klä mig mer sexigt kvinnligt. Igen får jag väl säga, jag klädde mig så innan viktuppgången så jag återgick bara till den klädstil jag trivs med. Att jag tog tag i min vikt och gjorde något åt den var däremot en direkt följd av snedsteget, att jag lyckades ta mig i kragen. 

• Folke

Hej, tack alla ni som svarar. Så skönt att ventilera detta med er, särskilt er tjejer. Om jag skall bli orolig när isf, när börjar nått bli mimisstänksamt?

Vissa av hennes nya kläder och underkläder har inte jag ens fått se på, bara i tvättstugan när hon använt dom. Nän som blitit bedragen och känner igen mönster hör gärna av er. Antagligen har jag helt fel. F

• Anonym
    Folke skrev 2013-11-04 05:51:53 följande:

Hej, tack alla ni som svarar. Så skönt att ventilera detta med er, särskilt er tjejer. Om jag skall bli orolig när isf, när börjar nått bli mimisstänksamt?

Vissa av hennes nya kläder och underkläder har inte jag ens fått se på, bara i tvättstugan när hon använt dom. Nän som blitit bedragen och känner igen mönster hör gärna av er. Antagligen har jag helt fel. F

Jag har varit på båda sidorna

* när hon blir hemlig med Mob

*mailen

*börjar vara borta/jobb över utan det märks på lönen

*tar avstånd till dig

*ger dig tillåtelse o göra nått med en annan kvinna
  • Balrog

Uppmuntra och uppskatta det och tala om för henne att du tycker hon är fin i sina nya kläder om du inte redan gör det. En kris ligger väl nära till hands om man ser till åldern och vad som generellt brukar hända då. Prata med henne och fråga.

• Anders 386
    Folke skrev 2013-11-04 05:51:53 följande:
    Lite konstigt kanske om hon köpt sexiga kläder och underkläder och inte ens nämnt det för dig? Min partner har "lyft" lite senaste året efter att hon gått ner i vikt. Och köpt lite sexigare trosor och andra nya kläder - men då har hon visat mig kläderna och trosorna hon köpt. Och hon vill gärna ha min uppskattning. Och eftersom vi ofta visar o nakna o halvnakna för varandra så ser man ju sånt ganska omgående. Hade det hänt i vårt förhållande hade jag nog reagerat. Men det kan självklart vara på olika sätt i olika förhållanden.
Svar på tråden Frun klär sig för sexigt?