• Iman

Salam aleikum systrar och bröder

Nyreviterad syster står inför ett litet dilemma, hoppas någon av er med större kunskap kan hjälpa mig. Är bjuden på julfest genom arbetet, är det ok för mig att deltaga , stannar bara över middagen men vet att arbetskamraterna kommer att dricka alkohol. Äter då endast den vegetariska maten och fisk. Jag är inte orolig för mitt arbete om jag skulle tacka nej men eftersom jag är ny på jobbet skulle det vara kul att lära känna arbetskamraterna mer privat. Så vad säger ni? Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Salam aleikum systrar och bröder
  • Deo volente

Wa aleikom salaam wa rahmatulahi wa barakathu. Har du viber? Kan lägga In dig en grupp med systrar där du kan deltaga å ställa frågor, in sha Allah så får du bättre svar där. /

• Iman
    Deo volente skrev 2013-11-03 19:12:14 följande:
    Wa aleikom salaam wa rahmatulahi wa barakathu. Har du viber? Kan lägga In dig en grupp med systrar där du kan deltaga å ställa frågor, in sha Allah så får du bättre svar där. /

Skickat dig ett pm
  • Kaf Ha Ya Ain Sab
    oOHalalOo skrev 2013-12-03 13:10:48 följande:
    ?

Varifrån är detta taget?
    Du vet väl vem du dyrkar syster?
  • oOHalalOo
    Kaf Ha Ya Ain Sab skrev 2013-12-03 13:57:02 följande:
    Du vet väl vem du dyrkar syster?
    Insha'Allah, Allah (swt).

I det citerade står det bl.a. ''...´Muhammad, världarnas herre...'

Om citeringen ska föreställa att vara från 'Koranens Budskap' och den inledande suran, så stämmer det inte med vad som står där.
    [1:1]                                 I GUDS, DEN NÅDERIKES, DEN BARMHÄRTIGES NAMN                                
    [1:2]                                 Lov och pris tillkommer Gud, världarnas Herre,                                
    [1:3]                                 den Nåderike, den Barmhärtige,                                
    [1:4]                                 som allsmäktig råder över Domens dag!                                
    [1:5]                                 Dig tillber vi; Dig anropar vi om hjälp.                                
    [1:6]                                 Led oss på den raka vägen -                                
    [1:7]                                 den väg de vandrat som Du har välsignat med Dina gåvor; inte de som har drabbats av [Din] vrede och inte de som har gått vilse!                                
  • Kaf Ha Ya Ain Sab
    oOHalalOo skrev 2013-12-03 15:03:58 följande:
    Om citeringen ska föreställa att vara från 'Koranens Budskap' och den inledande suran, så stämmer det inte med vad som står där.

Det är från koranen syster som du ovan personligen bekräftar och är på så sätt ett vittne.

Och om ni tvivlar på något av det som Vi steg för steg har uppenbarat för Vår tjänare, kom då fram med en sura som kan jämföras med detta och kalla på era vittnen - andra än Gud - om ni talar sanning. Sura 2:23.
  • KimPossibIe

Någon antog koranens utmaning om att bevisa att den är falsk. Lade ut den här på familjeliv och oOHalalOo bekräftade suran. Koranen är fake ladys and gentlemen. Familjeliv tog bort inlägget men Halals vittnesord står kvar. Genialiskt!!!

Svar på tråden Salam aleikum systrar och bröder